NMPRS enter- en twenterkeuring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliej

NMPRS enter- en twenterkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 08:36

Het werd denk ik wel eens tijd vior een topicje!!!

Wie gaan er allemaal, nemen een pony mee? Voorbereidingen? Hebben we er zin in?

Dit wordt minn allereerste keer en ben eigenlijk super nerveus. Neem twee enter hengsten mee.
Ben voor de ervaring naar de hengstenkeuring geweest en ben benieuwd hoe mijn ukjes het gaan doen.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 08:43

Ja leuk! Ik volg!

Ik twijfel om mee te doen. Mijn 2 jarige is vaak wat te rond, en ik heb haar wel al op dieet, maar krijg het buikje niet strak genoeg. Dus ik laat het van het laatste moment afhangen tot inschrijving.
Ik ben er sowiso bij!

Als ik met merrie kom dan zou dit voor mij ook de eerste keer worden.
Het gaat om een 2 jarige zwart bonte van SPM Hello Sunshine of Spotlight.

Op deze foto is ze net 1 jaar en 2 maanden.
Afbeelding

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 14:17

P_Tries schreef:
Ja leuk! Ik volg!

Ik twijfel om mee te doen. Mijn 2 jarige is vaak wat te rond, en ik heb haar wel al op dieet, maar krijg het buikje niet strak genoeg. Dus ik laat het van het laatste moment afhangen tot inschrijving.
Ik ben er sowiso bij!

Als ik met merrie kom dan zou dit voor mij ook de eerste keer worden.
Het gaat om een 2 jarige zwart bonte van SPM Hello Sunshine of Spotlight.

Hihi dacht haast dat het de zelfde papa als ide van mij was, maar die van jou heeft andere beginletters :P

Ik ga misschien mee als de mijne nog een beetje de lucht in schiet, hij is nu nog eruggh baby, maar is ook een laat veulen (augustus) dus even kijken hoe hij zich ontwikkeld, maar ik denk dat het wel gaat gebeuren dit jaar, ben ook wel benieuwd wat hij gaat behalen, is immers de bedoeling dat meneer straks dekhengst word :D

zijn naam is Hello Charly, van de silverdapple bonte hengst HJC Hello Sunshine of Spotlight
Charly is silverdapple bont met 2 blauwe oogjes, en waarschijnlijk ook nog eens homogyzoot bont
Afbeelding

P_Tries

Re: NMPRS enter- en twenterkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 07:29

Ik haal twee dingen door elkaar _O- Paps heeft HJC! Het is dus wel dezelfde, Djessy zelf heet SPM :o Ow ow ow.. heb ik weer wat gepost. :+ Dus wel dezelfde paps!
Hij is gaaf Sharon2013! Echt een knap diertje!

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 07:51

Leuk leuk! Ik kom ook met me silverapple bonte. Hij is even xiek geweest maar gelukkig behoorlijk bijgegroeit. Alleen mag nog iets meer vet op, maar niet storend.
Heb al geoefent met het staan, maar deze knul overdrijft het nogal... :')

Afbeelding

En ik kom met me perlinootje. Hij is nog wel wat ouderwetser en loopt alsof hij iets in zijn kont heeft haha, maar ik hou van hem ;p

Afbeelding

Ik ga mee voor de leuk, verwacht niet zoveel. Ik hou toch van ze! ;)

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 08:04

Ik ga Raven (Midzomer Highness) inschrijven voor de jeugdkeuring :)

Afbeelding

Op de foto is ze 1 jaar, nu is ze 2. We moeten nog wel wat oefenen met opstellen en zo, maar daar hebben we nog een tijdje voor :) Op recentere foto's is ze nogal harig :P

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 08:50

Jolliej schreef:
Leuk leuk! Ik kom ook met me silverapple bonte. Hij is even xiek geweest maar gelukkig behoorlijk bijgegroeit. Alleen mag nog iets meer vet op, maar niet storend.
Heb al geoefent met het staan, maar deze knul overdrijft het nogal... :')

[ [url=m/VCXra4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eerlijk gezegd schrik ik behoorlijk van deze foto...

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 08:53

Wattan?

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:03

P_Tries schreef:
Ik haal twee dingen door elkaar _O- Paps heeft HJC! Het is dus wel dezelfde, Djessy zelf heet SPM :o Ow ow ow.. heb ik weer wat gepost. :+ Dus wel dezelfde paps!
Hij is gaaf Sharon2013! Echt een knap diertje!

Hihi wat leuk om een halfzus van hem te zien! Mijn merrie word dit jaar gedekt door sunshine, kan niet wachten wat daar uit gaat komen!

Ik hoop dat mijn mannetje een beetje bijtrekt hij is ff iets te dun met nog echt zon lekker veulenbuikje dus het komt met inschrijven op het laatste moment aan

Jolliej, wat een mooie, leuk getekend, wat een uitslover zeg geweldig dat tie zo zijn best doet voor je nu al!

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 09:09

Ja leuk leuk. Snap het wel, als hij van augustus is, dan heb je natuurlijk dat ze er jongig uitzien. Wat voer je hem zoal dan?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:15

Afbeelding

Afbeelding

Leuk! Wat een knapperds allemaal!
Ik kom misschien met mijn dan 2 jarige cremellotje Panache.
Ben er nog niet over uit, is nog erg puppie :(:)

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 09:16

Wat een knapperd!! <3
Ik hou van cremello/perlino! Alleen wat een kriem om ze schoon te houden haha...

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:21

Jolliej schreef:
Ja leuk leuk. Snap het wel, als hij van augustus is, dan heb je natuurlijk dat ze er jongig uitzien. Wat voer je hem zoal dan?

Hij krijgt nu onbeperkt ruwvoer en handje brok en een broodje. Hij stond daar in de kudde erg onderaan in rang heb ik het idee, hij is gelukkig in de maand dat hij nu hier staat wel al wat bijgetrokken.

Ik hoop hem deze week op het gras te kunnen zetten, heb een stuk wat al een tijdje niet begraast is, dan zit het er vast snel weer op maarja dan hebben ze ook vaak weer last van zo'n hangbuikje haha

Vind het altijd een beetje lastig met die jonkies wil ze ook weer niet teveel krachtvoer geven. En omdat ik hem nog niet heel lang heb is het ook nog een beetje zoeken waar hij het goed op doet.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 09:24

Ik zit inderdaad met hetelfde. Ben nog erg zoekende. Ze krijgen onbeperkt hooi. Sinds twee weekjes gaan ze een aantal uurtjes op het gras. Ze krijgen een prakje van luzerne, handje muesli en brok. Djingo, de silverdapple krijgt nog aangevuld met extra mineralen en vitaminen. Maar dit krijgen ze nog niet zo lang, dus weet nog niet of dit het is haha. Is even onderzoeken wat het moet zijn.

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:27

timokyana schreef:
Leuk! Wat een knapperds allemaal!
Ik kom misschien met mijn dan 2 jarige cremellotje Panache.
Ben er nog niet over uit, is nog erg puppie :(:)

Wat een mooierd! Ik vind dat tie best al een volwassen hoofdje heeft hoor!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:02

Jolliej schreef:
Wattan?

Dat zie je zelf niet? Ik vind de bovenste pony ronduit mager, en ja ik heb gelezen dat hij ziek is geweest maar dat het niet erg is..

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:11

Polly schreef:
Jolliej schreef:
Wattan?

Dat zie je zelf niet? Ik vind de bovenste pony ronduit mager, en ja ik heb gelezen dat hij ziek is geweest maar dat het niet erg is..

Jolliej zegt zelf volgens mij ook in het bericht dat hij nog wat meer spek mag hebben hoor, en er staat nergens dat ze het niet erg vond dat hij ziek is geweest??

Ik vind hem niet mager, maar zoals Jolliej het zelf ook zegt mag er nog wat spek/bespriering op. Maar dat lijkt me normaal na ziekte(neem aan dat het geen verkoudheidje was)

Edit: typefoutje..

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 12:15

Ten eerste waar lees jij dat het niet erg is? Ten tweede ik heb wel veeeeel fijnere enters gezien dan de mijne. Plus dat bij mij weten de ribben van mijn knul niet zichtbaar zijn. En hoe zat dat ook alweer? Voelen mag, zien niet. Ik nodig je graag uit om te komen kijken hoe hij ik in levende lijfe eruit ziet ipv meteen je oordeel aan de hand van een foto te maken. Kijk ook naar de stand van de benen, als een paard zo wijd staat trekken ze hun buik ook op en lijkt het ook al kleiner. Maar goed, gelukkig zie ik zelf ook hoe me paardje het doet en ik ben erg tevreden over zijn vooruitgang ja. Hij is en blijft me zorgenkindje.
Overgerins is de foto een maand oud, nou ja, 9 april, en hij heeft nog dik een maand om verder te groeien...

Bedankt sharon voor je mening ;)

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 17:48

sharon2013 schreef:
Hihi wat leuk om een halfzus van hem te zien! Mijn merrie word dit jaar gedekt door sunshine, kan niet wachten wat daar uit gaat komen!

Ik hoop dat mijn mannetje een beetje bijtrekt hij is ff iets te dun met nog echt zon lekker veulenbuikje dus het komt met inschrijven op het laatste moment aan

Jolliej, wat een mooie, leuk getekend, wat een uitslover zeg geweldig dat tie zo zijn best doet voor je nu al!

Leuk leuk! Shine is zo'n ontzettend leuke hengst!

Ik zie ontzettend leuke diertjes voorbij komen! Ik ga in eerste instantie ook mee omdat het gewoon leuk is, maar uiteraard ga ik wel mee om haar zo goed mogelijk voor te stellen. Dus half half gaan we niet.. Ik ga er nog een paar dagen over nadenken.

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 17:32

Gister even stilstaan geoefend, ging nog niet zo goed _O- maar hij deed zijn best

Excuus voor het enorme slechte scheerwerk hoor! :oo machine die er halverwege mee stopte, en een andere machine die het niet wou doen, messen die gewoon af bleken te zijn, dus ik was blij dat het er af was dan maar een beetje lelijk, hij was van die warme jas af O:)
Afbeelding

Ik denk dat als hij deze maand nog even goed bijtrekt, hij best mee kan, ik vind hem toch al best wel groot, maar toch ook weer nog zo jong. wat denken jullie?
Wel enorm trots op mijn aanwinst :D
Afbeelding

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 18:22

Wat een knapperd. Hij ziet er goed uit. Nog wel wat puppy, maar dat moet mogen vind ik op zijn leeftijd. Hij heeft inderdaad nog wel een maandje om bij te trekken en gezien hij laat is moet de jury daar ook nasr kijken, lijkt me toch?

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 18:56

Jolliej schreef:
Wat een knapperd. Hij ziet er goed uit. Nog wel wat puppy, maar dat moet mogen vind ik op zijn leeftijd. Hij heeft inderdaad nog wel een maandje om bij te trekken en gezien hij laat is moet de jury daar ook nasr kijken, lijkt me toch?

Lijkt me wel maar soms betekent het ook een lagere premie heb ik wel eens gehoord, achja het is ook meer voor de ervaring, als hij 3/4 is moet hij pas voor mij voor het "echt" haha

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:43

Ik heb de inschrijfformulieren ingevuld... nu nog durven versturen _O-

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:45

Ik ga deze week besluiten of mijn 2 jarige AMHA merrie mee gaat doen. Mijn andere 2 jarige doet sowieso mee :j

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 21:00

Pandakaas schreef:
Ik heb de inschrijfformulieren ingevuld... nu nog durven versturen _O-

Tuurlijk gewoon doen. Hartstikke leuk!