Hallo allemaal.
Ik heb een kleine vraag. Al 2.5 jaar ben ik in het bezit van een mini appaloosa. Zijn stamboek naam is goliath van de heesbeekhoeve.
Ik ben zeer erg aan het twijfelen tussen twee opties en vandaar dat ik de mening van andere bokkers wil weten.
Optie 1.
Laten casteren van het paard en proberen de hiërarchie tussen paarden en mensen te herstellen.
Optie 2.
Verkopen aan iemand die hem graag als dekhengst aan de gang zou zien. Dus er ook consequente mee om wil gaan en graag met hem wil trainen.
Hij heeft leuke papieren en een leuke kleur. Vandaar deze opties.
De band is ver te zoeken bij ons. Dit komt met name omdat hij alleen aandacht van mij wil als ik met een van de andere twee bezig ben. Voorheen maakten we regelmatig een wandeling en uiteindelijk kwam ik erachter dat het grote paard en hij niet door een deur konden. Ik heb toen gekozen voor een vriendje speciaal voor goliath en dat gaat goed tot zekere hoogte. Vooral omdat beide andere paarden over zich heen laten lopen. Hij laat mij met rust maar bewijst maar als te graag tegenover mijn ruin en andere hengst dat hij de baas is. Dit het liefste als ik met de twee andere bezig ben. Maar het moment dat ik hem wil borstelen of met hen wil wandelen. Zet hij zichzelf als een betonpaal vast in de grond. Dan uit het niets wil die niks meer met mij te maken hebben.
Ik weet dat ik zo ie zo met hem moet gaan werken aan deze band. Waarom hij zo afstandelijk is weet ik niet. Ik zeg er wel eerlijk bij ik ben consequent. Dus het moment dat er iets gebeurd wat niet door de beugel kan. Krijgt hij ook zeker op zijn kop. Ik ben gewoon bang dat ik deze hengst niet de levenstijl kan bieden die hij verdiend.
Er staan geen merries in de buurt.
Ik kom niet bij merries in de buurt.
Alvast bedankt.