boeren gezocht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RomyNeron

boeren gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 08:40

Hallo! ik zoek eigenlijk wat adresjes van boeren of fokkerijen waar je voor een leuk prijsje een jaarling of veulen kan krijgen!
weten jullie toevallig iets?

groetjes

AmyvG

Re: boeren gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:41

Waar ben je naar op zoek? Shetlander, pony, paard? Wat wil je er mee gaan doen?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:42

Wat hebben boeren hiermee te maken?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:45

Als je een paard voor een leuk prijsje zoekt dan kun je beter bij particulieren gaan kijken, bijvoorbeeld hier op de bokt markt :) Fokkerijen vragen meestal de hoofdprijs.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:00

Er staan genoeg "leuk prijsje" veulens te koop op de Bokt Markt.
De topictitel snap ik niet helemaal

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:05

Ja ik snap dit wel, er zijn genoeg oude fokkers die hun veulen via de hengstenhouder verkopen omdat ze niet aan Marktplaats doen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:10

Wat hebben boeren hier mee te maken?, wat een domme redenering zeg en dat voor iemand die al 17 is!
Ik denk dat je naar de paardenmarkt of marktplaats moet!

RomyNeron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 09:15

Ik vraag toch niet om gezeik? Ik vraag gewoon om een adresje.. En ik vind dat jullie niet naar mijn leeftijd hoeven te kijken aangezien ik wat gespaard heb en daar een leuk paardje voor wil kopen die ik zelf over een paar jaar kan gaan beleren.

RomyNeron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 09:16

kwita schreef:
Wat hebben boeren hier mee te maken?, wat een domme redenering zeg en dat voor iemand die al 17 is!
Ik denk dat je naar de paardenmarkt of marktplaats moet!

Zoals Caesar al zegt, sommige boeren doen niet aan marktplaats etc..

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:18

kwita schreef:

Ik snap de gedachte wel een beetje. Op zoek naar een paard ben ik meerdere malen op een boerenbedrijf geweest waar jaarlijks een of twee veulentjes gefokt werden. Bij de boer dus. Ik zie dat meer als hobbyfokkers maar strikt genomen zijn het boeren natuurlijk. :D

Overigens vind ik het nogal onaardig om iemand dom te noemen. Waarom vind je het zo dom?

Als je voor goedkoop gaat vind ik jouw tip trouwens wel een goede, marktplaats of de paardenmarkt heb je veel meer kans (met veel minder werk) om een goedkoop veulen te kopen.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:25

Het internet is soms net een spiegel (of een paard), wat je uitstraalt krijg je ook weer terug. Ik ben het met eerdere posters eens dat topictitel en OP niet echt verband met elkaar lijken te houden. Als je dat iets meer uitwerkt krijg je waarschijnlijk meer de reacties waar je op hoopt.

"gezocht: dressuur veulen of jaarling die niet op internet te koop staat."
Hoi, ik ben op zoek naar ......
Natuurlijk hou ik marktplaats en de Bokt markt in de gaten, maar er zijn vast ook veulens en jaarlingen die niet op het internet te koop staan. Bijvoorbeeld omdat ze bij een wat oudere boer lopen die niet aan online adverteren doet. Als je zo'n adresje kent zou ik daar graag van horen.

Zoiets?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:33

Ir111 schreef:
kwita schreef:

Ik snap de gedachte wel een beetje. Op zoek naar een paard ben ik meerdere malen op een boerenbedrijf geweest waar jaarlijks een of twee veulentjes gefokt werden. Bij de boer dus. Ik zie dat meer als hobbyfokkers maar strikt genomen zijn het boeren natuurlijk. :D

Overigens vind ik het nogal onaardig om iemand dom te noemen. Waarom vind je het zo dom?

Als je voor goedkoop gaat vind ik jouw tip trouwens wel een goede, marktplaats of de paardenmarkt heb je veel meer kans (met veel minder werk) om een goedkoop veulen te kopen.

Nu omdat ik het een belediging vind dat een boer fokt om te vermeerderen als weide vulling.Om ze daarna maar weer te verkopen voor'n prikje omdat het anders geld kost.
(Meestal hebben de oudere hobbyfokkers wel iemand in hun omgeving netwerk die bekend is met internet.)

En tja voor iemand van 17 jaar zou ik dus een ander omschrijving verwachten dus ....ja het 3 letter woord!

Dat iemand hobby fokker is zegt niets over zijn beroep! ;)

AmyvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:42

Ik ben zelf ook boer (of met een mooier woord, melkveehouder) maar zie nergens iets waar boeren beledigd worden...

Ts bedoelt volgens mij gewoon een adres waar ze goedkoop een leuk veulen kan kopen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:47

Ik heb mijn haflinger (met papier!) als jaarling bij een "boer"gekocht voor €425. Als dat iets zou zijn wat je zoekt heb ik wel een adres want die heeft bijna jaarlijks veulens.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:55

AmyvG schreef:
Ik ben zelf ook boer (of met een mooier woord, melkveehouder) maar zie nergens iets waar boeren beledigd worden...

Ts bedoelt volgens mij gewoon een adres waar ze goedkoop een leuk veulen kan kopen.

juist en vandaar het ene woord, als je bijna volwassen bent dan kun je dat toch ook gewoon zo verwoorden!
Ook op de boerderij door de ondernemers word er vaak echt wel heel goed gekeken naar de combi van de ouder dieren!
Ik heb hier al zo vaak ouders en meiden weggestuurd met de gedachte dat het bij de boer goedkoper is,
Vaak geef ik hun de tip marktplaats , paardenmarkt, mondeling of een zelf een advertentie te plaatsen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:02

kwita schreef:
Nu omdat ik het een belediging vind dat een boer fokt om te vermeerderen als weide vulling.Om ze daarna maar weer te verkopen voor'n prikje omdat het anders geld kost.

Oei, dat zijn nogal wat aannames. Zo lees ik dat helemaal niet. Waarom zou een boer fokken om te vermeerderen of als weidevulling? En waarom zou het paard wegmoeten omdat het anders geld kost?

Misschien bedoeld TS dat wel hoor maar ik lees dat niet en kan me ook slecht voorstellen dat mensen dat zo zien.
kwita schreef:
Dat iemand hobby fokker is zegt niets over zijn beroep! ;)

Helemaal mee eens. :D Denk dat de post van RexRolfo de spijker voor TS wel op de kop slaat. Met de openingspost die hij schrijft krijgt TS wel de juiste reacties. En trapt ze niemand op de tenen. :D

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:40

Moderatoropmerking:
Na overleg kwam de conclusie dat deze vraag op het forum ED hoort en komt hier een definitef slotje op.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:54

Waar is het slotje dan *\%/*