[TI] Tinker hengst ITS Viper

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

susanne12

Tinker hengst ITS Viper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 18:19

Hallo allemaal,

Ik wil dit jaar mijn tinker Luna drachtig laten worden. Ik zit te denken aan ITS Viper. Mijn vraag is wat weten jullie allemaal van hem, kennen jullie nakomeling (foto zou leuk zijn :) )? Hoe is zijn karakter? Wat zit er in zijn gene?

Ik ben erg benieuwd *D

Nicole288

Re: Tinker hengst ITS Viper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:43

F-AM -> TI

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 08:40

Heb je al contact met de eigenaar opgenomen? Deze zal je al heel wat meer kunnen vertellen lijkt me.

susanne12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 10:55

chimello schreef:
Heb je al contact met de eigenaar opgenomen? Deze zal je al heel wat meer kunnen vertellen lijkt me.

ja dat heb ik gedaan, en ga ook langs om te kijken.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:26

Zeker langs gaan! Er worden daar ook weer veulens van hem geboren.
Hier ook 1 en ik weet dat hij diverse nakomelingen heeft al,op hun site zie je er een paar.
Ook op hun Facebook recent een foto van een 2,5-jarige zoon.

ITS Viper heet op papier Kaulo Mengro of Oz en zijn moeder is Gypsy van GCofOz hier op Facebook. Zijn volwassen halfzusje is de vosbonte Tirzah van Christien (ook in showteam Epona).
Zijn vader staat in de USA.

Viper is gefokt door Torger Neuhaus (Duitsland), maar geboren bij Hanneke (GCofOz).

Viper is een imposante, maar brave hengst. Hij is bereden. En bij GCDHA-NL is hij ook Model verklaard. Dat is eerste premie aan de hand en eerste premie onder het zadel.

Ik heb hem ook een paar keermogen rijden, ook een buitenritje.... en vind hem echt helemaal geweldig :D

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:05

Dat is inderdaad de (letterlijk) grote halfbroer van mijn merrie Tirzah. Ze hebben dezelfde moeder. Zowel Gypsy als Viper heb ik wel eens in het echt gezien en zitten super in het behang. Ook echt veel sok allebei. Viper kwam op mij over als een grote, vriendelijke reus haha. Wel echt enorm imposant om te zien, ik weet niet hoe groot je merrie is? Ik zou namekijk wel rekening houden met een gigantisch veulen ;)

susanne12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 11:09

Luna is rond de 1.56
Ik heb het rietje besteld voor morgen, de dierenarts heeft haar nu drie dagen in de gaten gehouden en ze is goed hengstig. 6 mei ga ik kijken bij ITS Viper

Ik heb bewust gekozen voor een grotere hengst, dus ben blij dit te horen. Luna heeft zelf niet veel sok en dunne manen, onder het zadel is ze altijd lastig geweest, maar door de jaren heen is het veel beter geworden doordat ik meer met mijn stem ben gaan rijden en geen zweep. Het is een pittige tante, ondanks dat is ze echt mijn hartsvriendin voor het leven. Ze voelt je gevoelens aan en is dol op knuffelen. Bedankt voor jullie reacties en wie weet over elf maanden (L)

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 14:00

Spannend zeg!! Hou ons op de hoogte van de dracht van je merrie!! Succes +:)+

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:34

Wat leuk, een nieuw neefje of nichtje voor tante Tirzah!
Spannend hoor, veel succes inderdaad :D

GCofOz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 03:13

snowdon schreef:
Zeker langs gaan! Er worden daar ook weer veulens van hem geboren.
Hier ook 1 en ik weet dat hij diverse nakomelingen heeft al,op hun site zie je er een paar.
Ook op hun Facebook recent een foto van een 2,5-jarige zoon.

ITS Viper heet op papier Kaulo Mengro of Oz en zijn moeder is Gypsy van GCofOz hier op Facebook. Zijn volwassen halfzusje is de vosbonte Tirzah van Christien (ook in showteam Epona).
Zijn vader staat in de USA.

Viper is gefokt door Torger Neuhaus (Duitsland), maar geboren bij Hanneke (GCofOz).

Viper is een imposante, maar brave hengst. Hij is bereden. En bij GCDHA-NL is hij ook Model verklaard. Dat is eerste premie aan de hand en eerste premie onder het zadel.

Ik heb hem ook een paar keermogen rijden, ook een buitenritje.... en vind hem echt helemaal geweldig :D

Leuk dat je graag een Viper veulen bij je merrie wilt hebben.

Maar voor mij blijft hij toch nog steeds kleine Kaulo ;)

Ik zal even wat aanvullen op de reactie van Snowdon.

Viper zijn paspoort en stamboek naam is zoals Snowdon al melde Kaulo Mengro of Oz. Zijn moeder is mijn bruinbonte merrie Gypsy of Oz. Haar afstamming is helaas (tot nu toe) onbekend.
De vader van Kaulo Mengro of Oz is de zwarte hengst The Boss die destijds aan West Hill Ranches in Amerika verkocht is. De vader van The Boss is de overleden bekende zwarte blagdon hengst Bullseye van Peter Ash. De vader van Bullseye is Bob the Blagdon. Ik heb dit destijds middels DNA kunnen aantonen. De vader van Bob the Blagdon is echter onbekend. Het stugge verhaal is dat The Lob (ook bekend onder de naam The Lob Eared Horse) zijn vader is, echter heeft DNA aangetoond dat dit niet het geval is. Dus helaas eindigt de bevestigde afstamming van vaderskant na Bob the Blagdon

Dat Tirzah een dochter is van Gypsy is dankzij de DNA databank voor Gypsy Horses aan het licht gekomen :) Het leuke is dat Tirzah een keer met haar vorige eigenaresse Andrea Oosterhuis hier bij mij op de boerderij met vakantie is geweest en dat moeder en dochter zowat naast elkaar hebben gestaan zonder dat ook maar iemand wist dat het moeder en dochter waren :)

Kaulo is altijd een super lieve hengst geweest. Mocht je nog meer over hem willen weten, neem gerust contact met me op :) Heb veel foto's van Kaulo als klein veulentje, jaarling en twenter.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 07:53

Zie nu dat ik Facebook had getypt ipv Bokt :') oops