Ik zou ooit nog erg graag mijn eigen veulen willen fokken en dan wil ik natuurlijk wel dat alles klopt.
"ooit" is in mijn ogen tussen 1 en 2 jaar weg van nu.
Op dit moment wil ik mijn spaarrekening nog wat groter maken zodat ik de opfok kan betalen en alle extra's/gebeurtenissen die daar bij komen kijken.
Wanneer het zo ver is wil ik mijn merrie panel-5 getest hebben, hier verwacht ik niks uit maar je weet het nooit.
Footwork dun it great is op dit moment 7 jaar, dit seizoen en volgend seizoen wil ik nog veel wedstrijden met haar mee nemen en daarna aan een veulen gaan denken.
9 jaar lijkt mij ook een prima leeftijd.
Footwork dun it great heeft een palomino-vlek (jup seriously, na onderzoek bleek dat het volledige haren van een palomino zijn) en is een stekelharige koffievos.
Afstamming:
Footworks Finest x Bronco Lusty Lena (Red Hot Bronco)
Wat in de lijnen daarachter met zich meebrengt:
- Hollywood Dun It
- Great Pine
- Gay Dee Bar Doc
Wat zoek ik in een hengst:
- Body
- Volledig Quarter Horse papier (i.v.m. AQHA registratie, in geen enkele bloedlijn mag vorm zijn van inteelt!)
- Nette bouw
- Goede gangen
- Allround of reining gefokt (ik wil er ook een nette pleasure, trail, horsemanship proef mee kunnen rijden)
- Stokmaat >1.55m
- Dekgeld tot €2.000/€2.500
- Hengst moet zichzelf bewezen hebben in de sport
- Voorkeur voor veel behang
- Voorkeur voor een aparte kleur
Hierin maakt het mij niet uit als de hengst in het buitenland (desnoods Amerika) staat.
Goede hengst is hierin belangrijker.
Foto's van mijn dame:

Nu ben ik erg benieuwd naar jullie gedachtegang.
Welke hengst(en) zou jij aanraden, waarom wel, wat zijn minpunten aan de hengst etc.?