Azara is mijn eerste Tinker merrie van nu 6 jaar oud.
Ze heeft een zwaar verleden achter de rug, haar eerste veulen is geboren toen ze nog geen 3 jaar oud was. Heeft toen geen enkele verzorging gehad en zag er dus niet uit !
Ik heb haar gekocht toen ze (zo bleek later) een maand van haar bevalling af was. Azara eind maart gekocht, dax is eind april geboren.
Toen had ze al flinke uiers, slappe banden, toen dacht ik elke dag : nu komt ie ! Maar nee ...
Maar goed, ze heeft dus sinds 2013 rust gehad, en vorig jaar is ze voor de tweede keer gedekt. Het veulen houden we en word het toekomstige rij paardje voor mijn vriend
Dit is Azara (Vader is Danko moeder is Julie van hippolacta). Ze is 1m55 schofthoogte (zoon is ook al 1m55 hoog met drie jaar)

En de vader is Splash the Cash (Vader is Coates Tickled Pink). Hij is maar 1m40 hoog
Dit word het eerste veulen van deze hengst dus we zijn allemaal benieuwd wat er uit komt

Vorig jaar toen ze samen stonden was Cash nog een jonge vent

Azara was de 17de uitgerekend maar daar zijn we nu overheen en we wachten geduldig af
Foto's van gisteren
Ze heeft een bescheiden buik

Nog bescheiden tietjes

Maar haar kling is al heel erg veranderd

Verder geen gevoel dat ze nu meteen al gaat bevallen, ze staat nog rustig op de wei, rond nog vrolijk rond alhoewel ze nu wel de honden het land uit jaagt terwijl ze ze normaal gewoon rond haar heen laten lopen
Oh en de kleuren kansen zijn Buckskin, bruin, zwart en als Aza het vos gen draagt (wat we niet weten) dan is er nog een kans op palomino en vos
Wie volgd geduldig met ons mee ?

Hopelijk komt het veulen snel te voorschijn voor haar!