Shetlander door welsh laten dekken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laila2710

Shetlander door welsh laten dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 13:15

Hallo ,

Ik ben werkzaam op een kinderboerderij waar we drie shetlanders hebben lopen.
Een mini van 80 cm een middel van 90 cm en een grote shet van 110 cm.
De grootste is een merrie en het leek mij en mijn collega leuk om haar te laten dekken.
Voordat ik dit ga voorstellen aan mijn team manager (gemeentelijke kinderboerderij..) wil ik zeker weten dat ik op de hoogte ben van alle ins en outs over het hele dek proces.
Ik zat er zelf aan te denken om op zoek te gaan naar een Welsh A hengst.
Dit omdat ik graag een pony wil die voor het karretje kan lopen met een paar kindjes erin. (1 uurtje per week)
Dus graag de kracht van een shetlander en het werkwillende karakter van de Welsh.
eigenlijk het beste van twee werelden dus.
Nu snap ik dat je dit niet kan uitkiezen maar wil dit uiteindelijk niet het geval zijn dan vinden we een andere leuke bezigheid voor het paardje.
nu mijn vraag aan jullie eigenlijk.
Hoe gaat zo een dekking precies in zijn werk (uiteraard ben ik op de hoogte van het bloemetjes en bijtjes verhaal.. ;) ) maar meer. Hoelang staat de pony meestal bij de hengst? En aan wat voor bijkomende kosten (dierenarts controles) moet ik denken ?
En aangezien het karakter het allerbelangrijkste is voor ons. Waar kan ik een leuke mooie en vooral hele lieve Welsh A hengst vinden?

Alle tips zijn welkom!