Hallo, ik ben op zoek naar informatie over de grote maat Appaloosa hengsten die momenteel ter dekking staan. Ik wil onze NRPS merrie laten dekken dit jaar, en zou misschien voor een appaloosa hengst willen gaan. Ik kan helaas niet veel informatie op internet vinden, misschien zoek ik verkeerd.
Ik weet dat er niet zo heel veel zijn, maar ik zou toch wat meer over Scen Tao, Armani, Ysmerai en Casanova willen, of misschien een andere appaloosahengst die bij mijn merrie zou kunnen passen.
Onze merrie is vrij rank, dus ik zou graag een wat breder veulen fokken. verder is ze nogal heet, dus een hengst die een cool karakter doorgeeft zou ook mooi zijn. Mijn wens is om een veelzijdig/recreatiepaard te fokken voor eigen gebruik.
petraaken
EHK --> F-AM. Aangezien het om de hengsten zelf gaat past het beter hier.
Peterina
Geplaatst: 13-04-16 12:40
Jammer dat je een Appaloosa getekend hengst zoekt, anders had ik eentje die wel aan je voorwaarden voldeed.
Tinniie
Geplaatst: 13-04-16 13:31
Misschien is een Amerikaanse appaloosa (ApHC) dan wel iets? Gezien je breed & cool wil Er is een facebookpagina waar je ApHC hengsten kan vinden hier uit de Benelux: https://www.facebook.com/groups/2205315 ... 1/?fref=ts
Die van Marianne, Stal Kaleido ken je al; Don Pedro?
Suelza
Geplaatst: 13-04-16 13:40
tienus63 schreef:
Superfijn dier! Ik heb hem in training gehad voor de hengstenkeuringen en het sportpredikaat. Hengst met een mooi front en veel lossigheid in zijn bewegen.
juval
Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-16 14:23
tienus63 schreef:
eh nee, die is gaaf zeg!! waarom is de site van de NAS niet bijgewerkt? daar zou hij dan toch al lang tussen moeten staan!?
Amerikaanse appies zijn eventueel ook een optie, maar ik wil wel een paardenmaat fokken, weet niet of die groot genoeg zijn.
Hoi Juval. De nieuwe hengsten staan er nog niet op. Denk dat ze dat pas na de sperma controle gaan doen. Pedro staat inderdaad ter dekking. Fewspot dus vrijwel altijd een Appaloosa nakomeling. Zijn veulens hebben het afgelopen jaar heel goed gedaan. Kaleido's El Rosso uit een Kennedy merrie is zelfs Nederlands Kampioen geworden Hij heeft een nuchter karakter maar is misschien te chiquer voor als je een wat breder paard wilt. Meer info staat op www.stalkaleido.nl
Ik heb op de appaloosa dag wat gefilmt maar ook veel nakomelingen gezien. Wat wel heel opvallend was, was dat alle nakomelingen van scen toa gewoon heerlijk relaxt stonden te wachten tot ze aan de beurt waren. Dat sprak mij echt super aan. Ik vind hem denk ik wat groot voor mij e pony maar hij heeft echt wel een goede kans bij mij verdient door zijn nakomelingen. Ik zal kijken of ik binnenkort even kan uploaden wat ik heb gefilmd, dat waren niet alle hengsten maar vooral de jongste twee geloof ik. Yismerai of hoe die heet sprak me ook erg aan maar natuurlijk nog geen nakomelingen van.
Zelf laat ik mijn d pony nrps merrie die bijna altijd in de e maat fokt dit jaar dekken door pedro van dendrofleur. Ze is heeft net de veulenhengstigheid gehad dus het schiet al weer op.
__Suzanne__
Geplaatst: 17-04-16 07:01
Gaat het om de schimmel uit je profiel? Dan heb je wel minimaal 50% kans (als ze heterozygoot is voor schimmel, heeft ze 1 schimmelouder?) dat als je stippen krijgt, deze wegschimmelen Is op zich geen ramp, maar wel jammer als je een spectaculair gespikkeld veulen krijgt
EngeltjeS
Geplaatst: 17-04-16 07:07
Scen Tao is echt een gave hengst, wat je terug ziet in zijn nakomelingen. Stuk voor stuk herken je "Scen Tao" bloed direct. Ik ben heb Scen Tao op de Appaloosadag weer gespot en die hengst is een van de weinige die zo relaxt buiten kan staan wachten, met andere paarden om zich heen.
Yismerai is een "klein zoon" van hem. Ook hij oogde heel nuchter, braaf maar wel een beetje stoer (net als opa) En wat kan die bewegen, jemig! Volgens mij gaat dit een grote jongen worden komende jaren.
Armani is ook een mooie hengst om te zien. Heel sierlijk, ook rustig, maar heel fijn. In een jaar tijd heeft hij zich heel mooi ontwikkeld!
En dan hebben we Don Pedro, een totaal andere hengst. Maar jeetje: Ook een shower! Hij werd prachtig voorgesteld tijdens de Appaloosadag. Een heerlijk karakter, relaxt en gaat wel voor je door het vuur wanneer het moet.
Er zijn natuurlijk nog veel meer appaloosa hengsten, maar deze hengsten heb ik laatst zelf gezien en hebben een hele goeie indruk op mij achter gelaten.