Hengst gezocht voor Welsh NWR merrie v. Nia Domo's Bolero

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby_KR

Hengst gezocht voor Welsh NWR merrie v. Nia Domo's Bolero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 20:42

Voor mijn 3-jarige merrie ben ik stiekem aan het nadenken over een passende hengst. De merrie heeft als afstamming: Nia Domo's Bolero x DGR Now or Never.

Ze heeft zelf enorm veel ras uitstraling, dus wat dat betreft zit het goed. Ze heeft misschien een iets stijl achterbeen, al kan ze daar heel behoorlijk mee overweg. Verder zou ik graag of even groot of iets groter willen fokken(wel D-pony maat), hoe groot ze nu zelf is durf ik niet te zeggen. Heb haar (nog) niet gemeten, gok 1.43m.

Graag wil ik binnen het Welsh stamboek blijven en het liefst binnen de NWR, maar een WPBR zou ik ook nog kunnen overwegen.
Ik hoor graag wat jullie kunnen zeggen over de bouw van mijn merrie en welke Welsh hengst dit nog verder zou kunnen verbeteren.
Zelf heb ik wel het een en ander in gedachte, maar ik hoor graag eerst van jullie welke hengst(en) en waarom!

De eerste foto is van 2 weken geleden. De andere 3 zijn van vorig jaar, maar geven wel een indruk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ruby_KR

Re: Hengst gezocht voor Welsh NWR merrie v. Nia Domo's Bolero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 12:06

Niemand die zich hieraan wil wagen? :+

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:19

Cassanova du Bois !
wildkleur perlino
v. FS Champion de Luxe

Afbeelding

De kampioen WPBR van den Centrale Hengstenkeuring 2016

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 09:40

Heb hem gezien op de HK inderdaad, is wellicht het overwegen waard. :)

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 15:48

Iemand misschien ideeën over de net goedgekeurde Red Flyer en Leuns Veld's Cassini?
Verder heb ik Vigaro nog op het lijstje staan :)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:26

Ik ga de jonge hengsten eens opzoeken.

Hoe is de beenstand van jou merrie? Hoe zijn de bewegingen? Wat vind je van haar karakter?

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:35

Red Flyer moest ik ook gelijk aan denken. Mooie hengst met een sprekend hoofd. Ook mooi gebouwd, denk dat hij je merrie mooi aan gaat vullen.
Voor mijn merrie heb ik nu 2 x King William gebruikt. Haar eerste veulen van hem was super gelukt! Keuringmeester vond haar echt een plaatje. Haar tweede veulen van hem zit nog in de buik haha.
Zelf vind ik Pippin's Pride ook echt prachtig, maar is wel duur en weet niet of t familie is van je pony of zo.

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 22:17

Dank voor jullie berichten!

Mijn merrie zou voor het mooie nog wat meer bergopwaarts mogen bewegen, met daarbij een nog ruimer voorbeen.
Haar karakter is echt top. Zeer meewerkend, wil graag werken en kruipt het liefst in je broekzak voor aandacht. Wat dat betreft heeft ze denk ik een super karakter als (kinder) sportpony!

Qua bloedvoering wordt het steeds lastiger binnen het NWR.
Zo is Leuns Veld's Cassini een Wildeman x Marvin en Marvin is natuurlijk weer een zoon van Now or Never. Mijn merrie is ook een kleindochter van Now or Never.
De vraag is daarom om dat niet té gewaagd wordt qua lijnenteelt. Ik vind Cassini wel een heel aansprekende hengst.
Red Flyer is wat dat betreft minder verwant qua bloed, de vraag is dan alleen hoe ik ooit een hengst ga vinden voor de nakomeling daarvan over 3 jaar(bij wijze van spreken).

Pippin's Pride is de moeder van deze 3-jarige nu drachtig. Dus als het goed is loopt er eind mei een spruit van hem hier rond. Ik ben wel weg van die hengst, maar volgens mij gaat hij een jaar de dekdienst uit en fulltime de sport in.

King William heb ik vorig jaar een veulen van gehad, was een prachtig veulen overigens! Ik durf het alleen niet nog een keer aan, omdat er toch een grote kans is op een klein veulen gezien zijn afstamming.

Ik vind het maar lastig..!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:16

Een een Orchard hengst? Ik zeg nu maar wat, maar ik vind het ook erg sprekende pony's met leuke nakomelingen :j

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 12:32

En welke Orchard hengst denk je dan aan? :) Orchard Boginov zit al heel dichtbij.

Momenteel denk ik sterk aan Leuns Velds Cassini, een van de net goedgekeurde NWR hengsten. Hij kan denk ik maat en beweging toevoegen aan mijn merrie.
Of hebben andere mensen toch nog andere ideeën? :)

hooffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:55

:') Ik vond de kampioen bij de Part Breds van dit jaar een hele mooie hengst die heel veel op jouw merrie zou toevoegen. O.a bloedverversing (want eigenlijk zit jij kwa bloed best wel een beetje in de knoop). en daarnaast denk ik dat hij meer sport kan toevoegen.

Cassini zou ik als ik jou was zeker niet voor gaan. Intelen op Heitrak's Marvin lijntje icm al dat orchard bloed lijkt me niet zo slim

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 14:15

Bedankt voor je reactie!

Waarom lijkt je dat niet zo slim? Ik denk namelijk dat dat juist wel goed kan uitpakken. Op zich zit NON denk ik ver genoeg uit elkaar.

De part bred is zeker een mooie hengst, maar ik val geloof ik toch niet zo op die kleurtjes. Ik kies daarom toch liever voor een 'gewone' bruine oid.

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 10:29

Eentje waar ik lang over getwijfeld heb, maar toch wel aan zou durven is Diamond Dancer. Ook die staat dus nog op de lijst, om de beslissing nog makkelijker te maken :')

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 11:51

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:15

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:37

Misschien inderdaad eens over de grens kijken, in Duitsland heb je nogal wat keus, bloedmooie merrie trouwens.

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 10:27

Dankjewel ! :)

Ik zal ook eens over de grens kijken idd, al neig ik toch wel naar een NWR hengst.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:36

Ik vind zelf Vigaro echt een geweldige hengst en zeker met zijn beweging denk ik wel dat hij kan bijdragen aan een ruimer beweging voor jouw pony.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 16:29

Of in nederland bij het NRPS kijken? Diverse hengsten met veel welsh bloed!