Wat te doen? Maatje overkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cerastes

Wat te doen? Maatje overkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 10:59

Hey bokkers,

Ik zit met een dilemma.

Ik heb een shetlander ruintje en zijn maatje (van een andere eigenaar) word binnenkort verkocht.
Nou vind ik dat heel erg wat mijn shet is echt gek op hem!

Mijn shet kan ook niet goed alleen, als ik wat met mijn shet ga doen en die andere blijft achter op stal of in de wei dan valt het nog wel mee, maar andersom is écht een drama!
Hij probeert echt uit te breken, maar echt op een gevaarlijke manier.

Goed, nou kan ik natuurlijk die andere shet overkopen maaaaaar die eigenaar vraagt gewoon veel geld ervoor...het is een ruin van 5 jr, vos en ongeveer 85-90cm.
En hij heeft héél erg overgewicht en is onwijs vervelend mbt grasmaskers enzo.
Dus het zal echt een probleem worden om hm een beetje fit te krijgen.
En ik heb ook niet elke dag tijd om eraan te gaan werken.
Het is ook heel moeilijk om een verzorgertje ofzo te vinden ivm de locatie.

Dus dat zijn dus de punten wat me weerhoudt om hm te kopen.
pluspunt is alleen dat ie het maatje is van mijn shet.

Of ik kan dus "gewoon" een andere shet kopen van bokt of mp of een paardenmarkt voor minder geld...
Maar het kan dan ook zo zijn dat ik een pony koop waar mijn shet helemaal geen klik mee heeft en dat ik die alsnog moet verkopen en wéér een andere kopen.

Ter aanvulling : ze zullen ook soms met andere paarden komen te staan.
Maar wel altijd samen.

Dus ff in het kort.
OF zn shet maatje kopen met een hoop gedoe eromheen mbt zijn gewicht.
OF een andere met de kans op "geen klik".

karuna
Drukke kabouter

Re: Wat te doen? Maatje overkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:01

Hoeveel geld is veel geld? Kan het niet zijn dat de eigenaar gewoon veel vraagt in de hoop dat je zo wanhopig bent en teveel betaald? En met een heel hoge vraagprijs zal het nog wel even duren voor hij hem kwijt is.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 11:11

De eigenaar vraagt 300euro voor die pony...Ik vind dat duur voor een vos van 5 die nog niks kan en een problematisch overgewicht heeft.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:13

_O- die zijn gek. Dat is denk ik 3 tot 6 keer meer dan dat ie waard is. :+ ik zou zelf of het bedrag bieden dat jij het waard vind. Of rustig even afwachten tot er daadwerkelijk een geinteresseerde is die voor dit geld een dergelijk dier wil overkopen. Dan ben je nog snel genoeg met een ander maatje aanschaffen. Of desnoods een weimaatje van een ander zoeken die erbij komt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:20

300 euro! Haha nou als ze dat er voor krijgen is het heel knap.
Ik zou gewoon een bod doen wat je er voor over hebt en verder afwachten.
Je shet komt zo te lezen in elk geval niet alleen te staan na de verkoop van die andere.

Even een tip mbt het overgewicht: ipv een graasmasker is er strookbegrazing mogelijk?

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:26

Ik zou het gesprek over de prijs met de eigenaar aan gaan. Jij hebt er bij te winnen omdat het het maatje van jouw paardje is maar zij heeft er ook bij te winnen omdat het een snelle verkoop geeft en het voor haar paardje fijn is dat er niets veranderd en het zeker is van een goede thuis. Dus wat jij te bieden hebt is ook veel waard waardoor ze best in prijs mag zakken. Als het de eigenaresse puur om het geld gaat, is de uiteindelijke beslissing aan jou. Ik heb 7 jaar geleden 200 euro gegeven voor een 2 jarige shet, volgens veel mensen was dat te veel maar voor mij is dat beestje het nog steeds dubbel en dwars waard. Dus doe waar jij een goed gevoel bij hebt!

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 11:49

Vast bedankt voor alle reacties!

Strook begrazing is wel mogelijk maar ze staan nog niet echt op het land...

Die pony staat nu een klein jaartje samen met mijn shet...ze staan altijd samen ook op stal en paddock.
Ze krijgen even veel hooi en geen krachtvoer ofzo.
Alleen een handje mueseli nadat ik ben geweest...vlak voor ik wegga.
Ik ga ongeveer om de dag (ze staan in volpension).
Ze eten dus even veel en qua beweging is het ook vrijwel hetzelfde, maar mijn shet heeft totaal geen overgewicht en ziet er goed uit.
Dus hoe het nou kan dat die ene zo dik is is echt raar eigenlijk...