Wetten rondom de fokkerij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nuggiee

Wetten rondom de fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 19:45

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Voor school ben ik opzoek naar de wetten rondom de fokkerij en de eisen waaraan je als fokker moet voldoen. Tot nu toe heb ik nog niks gevonden, misschien zoek ik verkeerd?
Wil iemand mij alsjeblieft helpen?

Alvast bedankt :D

Mizora

Re: Wetten rondom de fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:22

Volgens mij heeft de Nederlandse wetgeving niets in het bijzonder voor fokkers. Ze staan niet in besluit scheiden van dieren, er zit geen minimumleeftijd of maximumleeftijd aan, geen minimale tijd tussen veulens en geen maximum aantal veulen.

Je zou eventueel nog kunnen denken aan de mestwet als het gaat om een bedrijf, maar dat is niet specifiek voor fokkers.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:08

Staat er in het Dierenwelzijnswet niets?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:18

Ik denk dat je eerst eens het verschil moet opzoeken en leren tussen wetgeving en regelgeving/beleidsregels, en adviezen.

Daarbij heb je het over 'de fokkerij'. Fokkerij van paarden? en van welke paarden dan? welk ras? en wat bedoel je met 'wetten'?

Ik heb geen idee wat precies je opdracht is, maar gezien je leeftijd zou je toch wel redelijk in staat moeten zijn om eerst zelf het e.a. uit te zoeken en bovendien wat voorbereidend werk kunnen doen, zoals je (onderzoek? werkstuk?) onderwerpen meer in kader brengen en afkaderen vwb relevantie en breedte. 'de fokkerij' is wel een enorm groot begrip namelijk, waar vanalles onder kan vallen.