Helaas heeft mijn internationale springmerrie vorig jaar een blessure opgelopen en na lang revalideren heb ik besloten haar niet meer terug te brengen in de sport. Nu wil ik er graag een veulen mee fokken. Ze heeft op haar 4e een veulen gehad en is nu 9 jaar. Het betreft een Voltaire x Cantus merrie. Ze is 1.63m en heeft in de ring een heet karakter maar is in omgang super braaf. Zal nooit bijten of slaan. In de ring is het een echte werker, gaat er altijd over en heeft een flinke dosis vermogen. Ze springt met veel bascule en afdruk en heeft een grote galop ondanks haar schofthoogte. Ze is iets op de voorhand gebouwd maar verder is haar exterieur prima! Iets meer lengte en maat zou haar ook niet misstaan als ik dan toch iets op moet noemen. Omdat ze al een nakomeling heeft zie ik dat ze heel sterk haar eigen karakter en bouw vererft. Alleen de kleur van haar nakomeling is anders maar verder is het een kopie van mama. Ik heb zelf al een sterke voorkeur voor een hengst maar ik ben benieuwd wat jullie gevoel bij deze merrie zegt als je dit stukje leest dus brand maar los! Alvast bedankt!
ik lees ff mee. Heb ook een Voltaire waarop gelijke karakter beschrijving past. Ook zij geeft haar exterieur en karakter sterk door. Alleen galop en vermogen zijn voor mij dingen die ik wil verbeteren. Ze is nu drachtig van Elvis ter Putte. Ben benieuwd naar ideeen voor als ik na dit veulen weer wil dekken
Sorry Elisa2, ook op m'n pc alleen maar springfoto's.... Dit komt nog iets in de buurt alleen hebben we geen achterkant..
Lami
Geplaatst: 31-03-16 12:25
het lijkt mij dat ook jouw merrie een nogal recht achterbeen [al ontbreekt op de standfoto de achterkant ) heeft ook met Cantus ervoor. Schijnt typisch Voltaire te zijn. Mij werd geadviseerd daarop te letten.