Mijn merrie is een 12 jarige merrie van 1m70 groot. Haar vader is Nonstop, de vader van de moeder is Voltaire. Ik heb deze merrie tot enkele jaren geleden uitgebracht in de sport en ze sprong gemakkelijk parcoursen van 1m30. De merrie heeft 3 goede basisgangen en een goede springtechniek. Haar achterhand is heel goed, maar ze mag een iets sneller voorbeen hebben. Ze heeft zelf veel vermogen en heeft vrij veel karakter. In het rijden was ze altijd zeer explosief. De reden waarom ze niet meer in de sport loop is omdat ze haar kootbeen verbrijzeld heeft. Ik heb al 3 nakomelingen van haar rondlopen. Al haar nakomelingen zijn goed aan de maat en hebben redelijk wat karakter. Haar oudste zoon (Lightning) springt nu mee op nationaal niveau (in BE) bij de 5 jarige paarden en wordt regelmatig gespot door de internationale top. Lightning meet 1m74 en is een zoon van Gitano van Berkenbroeck. De 2 jarige merrie (Hope) kreeg een uitmuntend op haar techniek tijdens het vrijspringen. Hope meet nu al 1m68 en is een dochter van Hintrico Bormes. Verder heb ik nog een jaarling van Captain van Overis uit haar gefokt, ook dit is een paard met vrij veel karakter die heel goed kan lopen.
Ik zoek een hengst met een goede voorbeentechniek en vermogen. Verder moet hij correct op de benen staan. Hij moet een goede rug hebben en mag vrij modern gebouwd zijn. Kleur maakt niet uit.
Foto's van de merrie

Foto's van de nakomelingen