ik heb een nrps ster merrie en we zijn van plan om deze dit jaar de laten dekken. Korte beschrijving van de merrie. Het gaat om een nrps ster merrie van bachelor. Afstamming is bachelor x Candy surprise x mufaq. Ze heeft al meerder nakomelingen waarvan 1 ggk zoon. (V. Babalouba.) verder heeft ze een nakomeling van Eldorado van de zeshoek, sultan, ukato. Ze is nooit beleerd en daarom zelf nooit in de sport uitgebracht. Haar volle broer loopt hoog in de eventing. Ze geeft mooie chique veulens met veel maat. We zijn op zoek naar een hengst waar het veulen van bij het nrps of kwpn ingeschreven kan worden.
Wat zou bella toe kunnen voegen of omdat hij een ggk zoon van baloubet is? Schimmel maakt niet uit. Welke hengsten zouden nog meer passen bij deze merrie??
Weet iemand welke zonen allemaal ggk zijn? Is daar een lijst van? Heb namelijk al op internet gekeken maar kan niet zoveel vinden. Misschien zoek ik verkeerd.
Mocht je vragen hebben over de stam, ik ken deze stam al jaren en vele generaties. Binnenkort mag ik zelf aan het werk met enkele nakomelingen van Bella Baloubet
Nog niet echt te zeggen, de oudste worden dit jaar 4. Ben zelf niet heel erg thuis binnen de springsport, ben mij er wel in het verdiepen en ga dus binnenkort beginnen met het rijden van nakomelingen.
Wat mij positief is opgevallen is het formaat, allemaal grote paarden met de juiste verhoudingen. Ong. 30% schimmel en bewegen met veel vermogen en expressie. Springen mooi met de schoft omhoog en basculeren actief.
Qua maat geeft mijn merrie ook behoorlijk door.. Zelf 175 dus zelf ook behoorlijke maat. Hoe zien de paarden qua exterieur en gangenwerk eruit? Zie je iets wat echt doorgegeven wordt? En karakters?