[TI] Tinker regio Venlo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Beucken

Tinker regio Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 10:55

Onze dochter 9 jaar, wil graag een tinker. Wij hebben een grote weide en loopstal is in aanbouw. De tinker die wij zoeken zal als gezinspaard ingezet worden. Mag niet schrikachtig zijn voor groot verkeer e.d. Ze zal voornamelijk verzorgt worden Door onze dochter en zal dus zo betrouwbaar mogelijk moeten zijn. Zal niet voor wedstrijden ingezet worden, maar voornamelijk buitenritjes of in weide gereden worden. Weet iemand toevallig iets in de regio of heeft tips waar we op moeten letten met de aanschaf van een tinker?

Hubbels

Re: Tinker regio Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:11

Kijk goed uit, vooral met import tinkers!
Helaas hebben zij vaak een "trauma" opgelopen tijdens opvoeding of transport naar Belgie/Nederland.

Mijn advies is om er 1 te kopen, waarvan je de achtergrond een beetje kunt achterhalen of misschien nog beter die in Nederland geboren is! Er zijn zeker goede tinkerstallen, maar daar is Mc Cloud en niet 1 van!
Maar dan nog kijk uit, je krijgt meestal niet het hele verhaal exact te horen! Neem dus iemand mee die verstand van zaken heeft! en laat keuren en op proef is natuurlijk het allerbest!

Beucken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 13:44

Dankjewel voor de info, iemand meenemen die echt verstand heeft van paarden staat in de planning. In onze regio moet ik eerlijk gezegd zeggen dat ik weinig/zelden tinkers zie, zitten hier in de regio waar 'de echte' sportpaarden zitten. Zou graag in de buurt gaan kijken maar zal wel niet mogelijk zijn

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:14

PP→ TI

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:19

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:23

Je kan eens kijken bij de tinkerstal in Oirsbeek. Ik ben er al een tijd niet meer geweest, maar ik ken ze als erg aardige, eerlijke mensen met mooie paarden uit eigen fok en destijds hadden ze ook import tinkers.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:27

De tinkerstal Is inderdaad een prima adres.
Maar ook particulier zijn er leuke dieren te vinden.

Mocht je de mogelijkheid hebben, Neem dan iemand met kennis van tinkers mee

Beucken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 21:00

Beide tinker stallen heb ik een mail gestuurd. Tja iemand met ervaring met tinkers ken ik eigenlijk niet zit hier tussen allemaal welsh sportpaarden.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:01

Wat voor maatje zoek je (qua hoogte)?
Zelf heb ik bijvoorbeeld een merrietje voor mijn dochter, ze was 9 toen ze kwam en inmiddels zijn we 1,5 jaar verder en ik moet helaas concluderen dat ze er radicaal aan het uitgroeien is. Tinkertje is 137.
Wel iets om je in achterhoofd te houden.

Beucken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 21:05

Ik denk toch naar de 150 - 160 te gaan zeker als de rest er ook nog op wil gaan rijden

Beucken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 21:07

Heb al antwoord vd tinkerstal.nl ze geven aan fokker te zijn dus geen bereden tinkers te hebben ;-(

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:14

http://www.tinkerboerderij.nl

Ze verkopen tinkers die gebruikt zijn voor buitenritten. Vanwege omstandigheden moeten ze stoppen met deze ritten, waardoor er een aantal te koop staan. Zover als ik weet een betrouwbaar adres met eerlijk advies, maar ik heb er geen persoonlijke ervaring mee.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:06

Ik heb een leuke ruin te koop

Afbeelding

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 04:48

Naar Oirsbeek zou ik dan weer niet gaan! Daar hebben ze mij bij een ruin niet geheel (of geheel niet!!)de waarheid verteld, waar ik wel om vroeg!!! Hadden ze dit wel gedaan, dan had mij dit een hoop verdriet,pijn en frustratie (heb ik het nog niet over tijd en geld) bespaard, over het arme dier in kwestie maar niet te spreken :(:) Kon hem gelukkig wel weer terug brengen en heb m'n geld terug gekregen, maar ze hadden dit dier niet aan mij moeten verkopen, ze wist namelijk heel goed wat ik zocht en dit dier bleek helaas toch ook getraumatiseerd te zijn.

Maar er zijn best veel leuke tinkers te koop hoor, zie ze regelmatig voorbij komen <3
En misschien moet je voor je juiste maatje wel net iets verder weg rijden :P

Beucken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 06:07

Is idd een prachtig dier joella maar ik kon voor mij niet uit de advertentie halen of dit 'bomproof' (of geschikt voor kinderen) is of niet. Ik begrijp ook wel dat 100% niet realistisch is maar de risico's wil ik enigszins beperken met onze dochter. We hebben ook nog niet de stal klaar dus durf ook nog niet te komen kijken ;-)

Beucken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 06:09

@karinĺf verder weg is niet direct een probleem alleen wil niet over 1 nacht ijs gaan dus wil als t kan maximaal 1,5 uur rijden.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 06:13

Anke spronck heeft er een te koop.paardje heet roosje haar kinderen rijden er ook gewoon mee en zijn echt nog klein ze woont in havert duitsland dit is net in zuid limburg over de grens

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 07:00

Tja wat is bomproof een paard blijft een dier er kan altijd iets gebeuren.
Hij loopt in het verkeer tussen vrachtwagens etc zonder ook maar een stap verkeerd te zetten. Hier rijden er momenteel een beginner en een angstige ruiter op zonder problemen

Beucken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 07:06

Dat valt al onder hetgeen ik zoek, maar nogmaals durf nog niet te komen zonder dat onze stal klaar is ;-)

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:29

Zelf heb ik destijds mijn tinker via marktplaats gevonden, gewoon via een particulier. Zij was echt een lot uit de loterij.

Maar ben ik de enige die denkt, krijgt dit paard wel een maatje of komt hij alleen te staan?

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:28

Ow hij hoeft niet per direct weg .Je mag altijd eens komen kijken

Beucken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 12:23

Jinte schreef:
Zelf heb ik destijds mijn tinker via marktplaats gevonden, gewoon via een particulier. Zij was echt een lot uit de loterij.

Maar ben ik de enige die denkt, krijgt dit paard wel een maatje of komt hij alleen te staan?

Hij/zij komt bij jullie in de voortuin te staan (bijna letterlijk ) Tenzij je niet de persoon bent waarvoor je reclame maakt in jou handtekening

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:34

Beucken schreef:
Jinte schreef:

Hij/zij komt bij jullie in de voortuin te staan (bijna letterlijk ) Tenzij je niet de persoon bent waarvoor je reclame maakt in jou handtekening

Oh haha serieus? Sorry dan heb ik niks gezegd :=

Beucken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 12:42

Kun je samen met polly op bezoek komen *\o/*

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:59

Ik heb afgelopen jaar ook flink gezocht naar een Grote lieve en beleerde tinker. Ik heb heel veel ervaring opgedaan, en wij zijn geslaagd bij een particulier. We zagen de advertentie op Facebook voorbij komen, zijn een aantal keer wezen kijken en we hebben haar laten keuren door de dierenarts :-)

Persoonlijk zou ik niet snel meer naar bv een van de bovengenoemde stallen gaan, want na bezichtiging kon ik concluderen dat het paard toch wel heel anders was dan werd verteld in de advertentie.

Het paardje van JPTinkers -Joella- zie ik vaak voorbij komen op FB en al haar paardjes zijn de ultieme recreatie/buitenrit/tuttelpaardjes. Hij is welliswaar jong maar volgens mij onwijs braaf en kijken kost niks he ;)