Ik als voormalige haflinger eigenaar ben volledig onbekend op het terrein van tinkers. Ja ze lopen op 4 benen met veel haar eraan
maar daar blijft het dan ook bij. Ik heb 2 haflingers in mijn bezit gehad. Fijne veelzijdige paarden maar toch heeft mijn hart (eerlijk gezegd qua het uiterlijk) altijd bij tinkers gelegen.
Na het overlijden van mijn eerste haffie heb ik me het van mijn hoofd laten praten een tinker te kopen. Onder het mom van 'die zijn niet geschikt voor de sport'... en dan vraag ik me achteraf af waarom een haflinger dat dan wel is want dat is evengoed een koudbloed toch? Toenertijd wou ik nog echt veel met dressuur doen terwijl ik echt een recreatieve ruiter ben.
Ik zou graag van jullie willen horen wat nou echt DE reden is waarom jullie voor een tinker gaan?
Ik ben niet 123 van plan een tinker aan te schaffen maar de laatste weken begint het weer erg te kriebelen terug te beginnen met paardrijden. Het liefste gewoon puur recreatief. Lekker de bossen in. Niks meer qua sport, dresuur of springen.

Hij heeft zijn eigen kopje en probeert mij wel uit. Lekker eigenwijs en lief. Ik zou me geen beter paard kunnen wensen.
Dus de Tinker eerst weer uit mijn hoofd gezet en dan ben ik begonnen King te rijden en ik was op slag nog meer verliefd