Hengst keuze bij elmshorn merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lys_anne

Hengst keuze bij elmshorn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 01:02

Hallo!
Ik heb een Elmshorn x Silvio 2 x Dutchboy x Zeoliet merrie.
Zij heeft een super eerlijk karakter is erg werkwillig heeft een uitstekende draf voor een spring gefokt paard prima stap en galop. Is iets heet op de sprong maar goed hanteerbaar ook voor de minder gevorderde ruiter.
Ze is goed te rijden ook door een onzekerdere ruiter, is zowel onder het zadel als aan de hand super lief en meedenkend heeft iets moeite met wachten, lees is iets drammerig, ze is super gezond en nooit ziek, ook verleden is bekend, heeft super gebit, iets lang hoofd en iets hoge schoft maar verder qua verhouding mooi verdeeld. Ze is 1.65 hoog en heeft potentie in de sport.

Hierbij ben ik op zoek naar een hengst die bij haar zou passen. Liefst gezien haar kwpn papier ook kwpn.

Wel heel belangrijk vind ik dat haar werkwilligheid eerlijkheid en lieve karakter bewaard worden met de fok dus dit zal ook de hengst moeten vererven. Daarnaast zou het mooi zijn als de hengst de goede beweging heeft maar spring gefokt is en een klein hoofd en lage schoft heeft.

Natuurlijk weet ik dat ik ongeacht wat ik fok ik nooit een kopie krijg van mijn merrie maar ik zou hier graag dichtbij komen.
Misschien dat iemand dit leest en uit ervaring weet dat een bepaalde hengst bovenstaande dingen doorgeeft aan zijn nakomelingen? Mocht de hengst niet alles vererven maar wel het goede lieve en eerlijke karakter en werkwilligheid doorgeven is het zeker vermelden waard!
Mochten jullie weten waar de hengst staat en wat een dekking kost zou ik dit graag er bij horen, iig waar hij staat.

Ik ben heel benieuwd naar jullie ideeën!