Ik kan gewoon niet lekker zitten op zo'n zadel, ik ga klemmen en voorover hangen en heel erg achterop het zadel zitten.
Ik wilde nu dus voor een dressuur zadel gaan omdat deze een wat diepere zit hebben en sterke wrongen.
Echter zag ik ook best veel IJslander zadels langs komen met een diepe zit.
Ik heb op Ice Horses wat Hrimnir zadels uitgeprobeerd en die zitten echt heerlijk, maar mijn budget is €2000,- en deze zadels zaten rond €3000,-
Ik heb nog even gevraagd wat de verschillen zijn met een dressuur zadel en een ijslander zadel en de standhouder zei dat dit de teruggesneden zweetbladen en de minder hoge en kortere kussens op de rug zijn.
Mijn paard vind tolt nog erg lastig en mijn uiteindelijke doel is wel gangenwedstrijden starten.
Wie rijd er hier een IJslander met dressuur zadel of heeft dit gedaan en reed ook gangenwedstrijden?
Maakt het rijden met een dressuur zadel het tolten echt veel lastiger omdat je in het midden van het zadel zit. Is er genoeg bewegings vrijheid met een dressuur zadel?
Heeft iemand misschien aanraders kwa IJslander zadels met diepe zit en goede bovenbeen/kniewrongen?
Alvast bedankt

Ik heb er zelfs twee! Fijne redelijk diepe zit met genoeg lepel. Genoeg kniewrong ook en verwisselbaar kopijzer. Ze zijn ook lekker licht en met monoblad. Ik vind ze heerlijk! Ik heb een bruine en een zwarte voor twee van onze paarden.