Volgens mij staan fjorden erom bekend veelvraten te zijn. Nu is die van mij ook wel dol op eten, maar dan wel eten wat hem aanstaat.
Even voor het beeld: bij ons op stal wordt 4x per dag heel rijk en daarmee ook heel smakelijk hooi gevoerd. Daarnaast krijgen ze 2x per dag brok/muesli of wat je zelf voert. Vanuit stal wordt er een sportbrok gevoerd en een gewone kruidenmuesli. Omdat mijn fjordsel nogal snel dik wordt, maar ik hem toch wat wil geven als alle andere paarden iets krijgen heb ik al meerdere opties geprobeerd. Ook zodat hij wel met zekerheid alle voedingsstoffen/vitamines binnenkrijgt die hij nodig heeft.
Ik heb PAVO nature's best muesli en PAVO care4life muesli gevoerd. Beiden heeft hij een tijd heel goed gegeten! En ineens was het klaar. Hij laat het gewoon liggen. Heb nog een tijdje geprobeerd af te wachten, maar het stapelde zich gewoon op in zijn voerbak. Toen ik verder ben gaan zoeken naar iets wat hij wel smakelijk vind heb ik het een tijdje gemengd met een handje sportbrok van stal, dan ging het er nog enigszins in (volgens mij omdat hij niet om de muesli heen kon eten
)Nu dacht ik: misschien vind hij brokjes gewoon lekkerder dan muesli, dus heb ik Metazoa vitaminebrok aangeschaft. Dit gaat er helaas vanaf dag 1 al gewoon niet in

Op dit moment geef ik hem een handje muesli van stal, maar het liefst wil ik gewoon iets voeren met zo min mogelijk suiker/melasse.
Hij is trouwens met alles zo'n miepert, zo eet hij bijvoorbeeld ook geen fruit behalve dan een appel, geen pepermuntjes etc. Hebben jullie ook van die kieskeurige fjorden? En wat voeren jullie?
. Maar alleen mag hij dat niet.

, alhoewel, pepermuntjes weet ik niet wat ze daar hier mee doen...krijgen ze gewoon nooit. Wortelen is bij de niet-kenners in het begin ook altijd even vreemd. Die jonkies moeten van de andere Fjorden echt leren dat dat eetbaar is.