20 februari Centrale Hengstenkeuring New Forest, wie gaat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moratoetje

20 februari Centrale Hengstenkeuring New Forest, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 12:25

Volgende week zaterdag 20 februari 2016 wordt de Centrale Hengstenkeuring van het New Forest pony stamboek gehouden in Ermelo. Wie gaat er heen?

Ik ga samen met mijn vader, ben benieuwd naar de hengsten die voor het eerst aangeboden worden. Heb de deelnemerslijst bekeken, op papier lijkt er wel iets bij kunnen zitten die in mijn plaatje passen. Uiteraard ook benieuwd hoe de reeds goedgekeurde hengsten zich tonen en ontwikkeld hebben het afgelopen jaar.

Ik ben nog zoekende voor mijn eigen merrie (Burley Phantom x Brummerhoeve's Boss), ze is nu drachtig van Reekamp's Slogan (19 april uitgerekend). Heb al wel iets in mijn hoofd, maar ik sta ook nog open voor andere hengsten :o

De lijst met de deelnemende jonge hengsten (nog niet eerder goedgekeurd):
http://www.newforestpony.nl/wp-content/uploads/2016/02/2016-02-20-CHK-hengsten-rubriek-1.pdf

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 18:52

Helaas kan ik niet komen, ik moet die dag werken. Ben wel benieuwd naar een aantal hengsten, met name naar nummer 17, 18, 29, 30, 40, 44 en 46. Buitenlands bloed, en nummer 18 heeft van moeders kant niet veel voorkomend bloed.

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:40

Wij gaan zeker kijken naar de jonge hengsten. :j

Emma_07

Re: 20 februari Centrale Hengstenkeuring New Forest, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:03

Ik ben ook aanwezig :D ben erg benieuwd !

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 12:05

De lijst met jonge hengsten:
De hengsten die ik op papier interessant vind zijn nummer: 17, 20, 22, 30, 32 en 37

15 Bjento – GM – Bruin - Holthausen Frodo II - Karmalita Miss Melpomene Stb. v.Carlo

16 Rossum’s Florian – GM – Bruin - Elshofs Marnix - Rossum's Miss Marple Stb. ster pref v.Silverlea Spiderman

17 Rans Coca Cola - GM – Zweetvos - Burley Time Lord - Elmholts Lizette v.Park's Tambour

18 Koedijk's Kevin - GM – Bruin - Frodo's Boy - He.Stb. Koedijk's Melga Stb. ster pref v.Westerveld's Andor

19 Lomansheide Don Diego – GM - Bruin - Reekamp’s Eclips - Orchid's Mysta Stb. kroon ps.pony v. Marits Mistique

20 Polsbury Perry The Fox - GM - Donkere vos - Fox Ferry des Marronniers - Polsbury Paella Stb. ster v.Jacodi's Bo's Barclay

21 Indra's Telesto – GM – Vosschimmel - Wellhouse Sportsman - Indra's Aquila Stb. kroon ps.pony v.Hoppenhof's Shardon

22 Make My Forest - Vos - Elshofs Marnix - Long End's Sergio's Fiona Stb. kroon pref ps.f.m. v. Oosterbroek Sergio

23 Prodise’s Maylo – GM – Bruin - Reekamp's Slogan - Prodise's Maylin Stb. ster v.Franklin

24 Berktzicht Ferrie - GM – Bruin - Oosterbroek Francois - Berktzicht Shakira Stb. ster v.Justice H.R.

25 Altrido Olet's Iceman - GM - Bruin - Frodo’s Boy - Hali's Oletta Stb. ster pref ps.f.m. v. Priory Prickle

26 Larienhof's Maldini - GM – Vos - Noordhof’s Surprise - Moorhill's Mercedess Stb. ps.pony v.Kantje's Ronaldo

27 Expression – GM – Bruin - Wicked Nightshift - Nathalie Stb.ster pref v.Brummerhoeve's Boss

28 Aiden D.J. - GM – Zwartbruin - Kantje's Armando - Sulaatik's Varola Stb. v.Valentino

29 Hooghei's Jorrit – GM – Bruin - Frodo’s Boy - Emma Stb. v.Verdi

30 Kinou des Marronniers – GM – Bruin - Rambo - Ashley Prestige v.Beechwood Comet

31 Esdal's King W.A. - GM – Bruin - Reekamp’s Eclips - Elshofs Lindy Stb. kroon v.Wicked Courtjester

32 Spoekedammetje's Nielson - GM - Donkere vos - Schoonderlogt Jerom H - Nicoline Stb. elite kroon pref ps.f.m. ps.pony v.Brummerhoeve's Boss

33 Prodise's Hattrick - GM - Bruin - Frodo’s Boy - Kantje's Gonja Stb. ster ps.f.m. v.Kantje's Ronaldo

34 Rossum's Gentleman - GM – Donkerbruin - Reekamp's Eclips - Rossum's Miss Marple Stb. ster pref v.Silverlea Spiderman

35 Carpacio van de Stompslag - GM – Donkerbruin - Wellhouse Sportsman - Beauty van de Stompslag Stb. v.Woodrow Carisbrooke

36 Brummerhoeve's Spirit H – GM – Zwart - Brummerhoeve's Levi H - Brummerhoeve's Viviënne Stb. kroon pref ps.pony v.Oosterbroek Sergio

37 Westerveld's Hidde - GM – Bruin - Reekamp's Slogan - Westerveld's Valentine Stb. kroon pref ps.f.m. v.Valentino

38 Mabeline's Floran - GM – Zwart - Frodo's Boy - Equile’s Mabel Stb. ster v.Vivienne's Vision of Freedom

39 Rowan - GM - Donkerbruin - Rivaldo H - Amalia Stb. kroon v.Woodrow Carisbrooke

40 Dimmans Electron – KM - Schimmel - Miclas Activ - Dimmans Elmia v.Silverlea Buckskin

41 Ten Ankers Atrohay - KM - Zwartbruin -Haywards Guardsman - Ten Ankers Atrofree Stb. v.Vivienne's Vision of Freedom

42 Larienhof’s Dapper - KM – Vos - Woodrow Carisbrooke - Larienhof's Balariena Stb. v.Kantje's Ronaldo

43 Blue Forest Sharon's Star - KM – Bruin - Vivienne's Vision of Freedom - Sharon Stb. ster pref v. Arenberg's Maurits

44 Thunbergia's Basilicum - KM – Bruin - Haywards Guardsman - Suzanne Stb. ster v. Burley Phantom

45 Floris - KM - Bruin - Vivienne's Vision of Freedom - Fabiola Stb. ster v.Marits Mistique

46 Highforest Next Generation - KM – Valk - Lovelyhill Cranborne Heigths - Ivory Fox v.Sturtmoor Arctic Fox

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 13:26

Ik ga ook kijken, ben erg benieuwd naar de jonge hengsten :)

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 09:46

Ik ga er ook heen. Hoe laat moet ik komen om niets te missen? Ik begrijp niet helemaal wat er precies wordt getoond onder alle items. Ga voor 't eerst naar een hengstenkeuring. Begreep dat er ook oudere hengsten worden laten zien als de eigenaren dat willen?

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 14:11

Op de site van het New forest staat een planning, ze beginnen om 08.00 uur zo uit m'n hoofd

Florinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 09:42

Is de keuring online te volgen?

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:30

Ennnnnn zo benieuwd wat erdoor is :o

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 22:15

De volgende hengsten zijn goedgekeurd:

19 Lomansheide Don Diego – GM - Bruin - Reekamp’s Eclips - Orchid's Mysta Stb. kroon ps.pony v. Marits Mistique

22 Make My Forest - Vos - Elshofs Marnix - Long End's Sergio's Fiona Stb. kroon pref ps.f.m. v. Oosterbroek Sergio

24 Berktzicht Ferrie - GM – Bruin - Oosterbroek Francois - Berktzicht Shakira Stb. ster v.Justice H.R.

25 Altrido Olet's Iceman - GM - Bruin - Frodo’s Boy - Hali's Oletta Stb. ster pref ps.f.m. v. Priory Prickle

30 Kinou des Marronniers – GM – Bruin - Rambo - Ashley Prestige v.Beechwood Comet

38 Mabeline's Floran - GM – Zwart - Frodo's Boy - Equile’s Mabel Stb. ster v.Vivienne's Vision of Freedom

39 Rowan - GM - Donkerbruin - Rivaldo H - Amalia Stb. kroon v.Woodrow Carisbrooke

40 Dimmans Electron – KM - Schimmel - Miclas Activ - Dimmans Elmia v.Silverlea Buckskin

43 Blue Forest Sharon's Star - KM – Bruin - Vivienne's Vision of Freedom - Sharon Stb. ster pref v. Arenberg's Maurits

45 Floris - KM - Bruin - Vivienne's Vision of Freedom - Fabiola Stb. ster v.Marits Mistique

Zoals ik wel verwacht had is Reekamp's Eclips (Orlando x Brummerhoeve's Boss) wederom algemeen kampioen geworden, overigens ook geheel terecht :)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 22:39

Ha, dank je wel. Waren er uitschieters met vrij springen? Leuke dag gehad?

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 22:42

Vond de kwaliteit erg tegenvallen en ik vind dat er nog ruim aangewezen is. Voor mij was er niet echt een uitschieter :o

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 22:47

Hmm had ik vorig jaar ook vooral het vrijspringen vond ik matig.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 10:01

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 10:03

Super lisette dank je! Ook op Lets fotografie staan al foto's.

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:11

Moratoetje schreef:
Vond de kwaliteit erg tegenvallen en ik vind dat er nog ruim aangewezen is.
Hier ben ik het wel mee eens.

Al heb ik wel een paar leuke hengsten gezien. Ik vond nr. 19 en 39 erg leuk. En van de oudere hengsten viel nr. 51 (Oosterbroek Fenix) mij op. Vorig jaar is hij mij totaal niet opgevallen, maar nu vind ik het echt een leuke hengst. Kan erg fijn bewegen.

Erg leuk ook dat Eclips weer kampioen is geworden! Als alles goed gaat, krijgt mijn merrie daar over 2 maanden een veulen van :)

Ik heb deze keer geen foto's gemaakt, daar had ik geen zin in :o (en geen tijd om uit te zoeken/plaatsen op website). Al iets teveel gefotografeerd de laatste tijd.

Forest25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 16:05

Qua springen was het uitermate terleurstellend. Bij de grote maat aangewezen hengsten sprongen er maar twee goed genoeg. De rest had op basis van het springen niet verdiend goedgekeurd te worden. Ze hadden geen lichaams gebruik en sommige begonnen zeer geforceerd. Zie de foto's. Daarnaast vind ik het een vreemd iets dat ze de volle broer van Brent goedkeuren.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 10:18

19 Lomansheide Don Diego – GM - Bruin - Reekamp’s Eclips - Orchid's Mysta Stb. kroon ps.pony v. Marits Mistique : Stokmaat 1.47m, is de volle broer van Brent, is zeker niet beter dan z'n broer dus ik zie er de toegevoegde gewaarde niet van in.

22 Make My Forest - Vos - Elshofs Marnix - Long End's Sergio's Fiona Stb. kroon pref ps.f.m. v. Oosterbroek Sergio : Stokmaat 1.46m, heeft dezelfde moeder als voormalig dekhengst Make My World, kon fijn bewegen, vrijspringen wat gespannen en geforceerd

24 Berktzicht Ferrie - GM – Bruin - Oosterbroek Francois - Berktzicht Shakira Stb. ster v.Justice H.R. : Stokmaat 1.44m, chique type, maar ik vond de hals verschrikkelijk, beweging voldoende, springen wel goed

25 Altrido Olet's Iceman - GM - Bruin - Frodo’s Boy - Hali's Oletta Stb. ster pref ps.f.m. v. Priory Prickle Stokmaat 1.45m, mooi pony type, week in de rug

30 Kinou des Marronniers – GM – Bruin - Rambo - Ashley Prestige v.Beechwood Comet : Stokmaat 1.48m, veel hengstenuitstraling, veel front, iets lang in de rug, geen mooie aansluiting van de lendenen

38 Mabeline's Floran - GM – Zwart - Frodo's Boy - Equile’s Mabel Stb. ster v.Vivienne's Vision of Freedom : Stokmaat 1.41m, te klein voor een grote maat, week in de rug, wel mooi type

39 Rowan - GM - Donkerbruin - Rivaldo H - Amalia Stb. kroon v.Woodrow Carisbrooke : Stokmaat 1.47m, mooie pony, goed springen, kleine bemerking op de stand van het achterbeen

40 Dimmans Electron – KM - Schimmel - Miclas Activ - Dimmans Elmia v.Silverlea Buckskin : Stokmaat 1.36,5m, te royaal in conditie, geen kleine maat pony om te zien, kon mij niet overtuigen in z'n presentatie

43 Blue Forest Sharon's Star - KM – Bruin - Vivienne's Vision of Freedom - Sharon Stb. ster pref v. Arenberg's Maurits : Stokmaat 1.32m, prachtig chique ponietje, super mooi hoofdje, een echte kleine maat om te zien, goed bewegen, springen ook.

45 Floris - KM - Bruin - Vivienne's Vision of Freedom - Fabiola Stb. ster v.Marits Mistique : Stokmaat 1.32m, wat gewoon qua type, beweging voldoende

Het viel mij op dat de kleine maat hengsten beduidend beter sprongen dan de grote maat. Wel zou ik beginnen met de kleine maat als eerste te keuren, dan vallen de bewegingen niet zo tegen ;)
Laatst bijgewerkt door Moratoetje op 22-02-16 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 10:50

Forest en Monatoetje, welke 2 waren zeg maar degene die een beetje in het vrijspringen een goede afdruk en zeker voorbeen techniek lieten zien.
Lisette, prachtige foto's moest even spieken maar vlgs mij is Lena van jou toch? Alles goed met haar?

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:22

Lena is idd van mij haha! Ze groeit goed, moet haar snel ook weer een keer op de foto zetten als het niet zo regent, haar voorpluk groeit nu hard, die hangt al op de plek waar straks de neusriem komt :)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:56

Ha ha jij maakt me weer jaloers!! Hier de Eclips nakomeling nog lang niet zoveel manen en voorpluk hoor.

Emma_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:25

Onze Eclips nakomeling heeft ook al een dikke bos! Vooral de voorpluk is heel lang :)