Wat huid dit precies in?
Wat kun je ermee?
Waarom doe je het?
Ik ben wel benieuwd naar mensen die naar ruinen keuringen gaan en wil hier graag mee over te weten komen!
Zelf heb ik een 4 jarige New forest ruin.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
als die er is.
Het voorbrengen hoef je niet zelf te doen als je dat niet wilt, lopen genoeg mensen in het wit rond waaraan je het kunt vragen, is heel normaal en iedereen helpt elkaar graag.
Daphne__ schreef:Oh wacht, ik vergeet een hééél belangrijk puntje! Is je pony al opgenomen in het stamboek? Staat op zijn papier; Rechtsbovenin staat veulenboek of stamboek. Ook kun je het zien aan de kleur, is het groen dan moet hij nog opgenomen worden, is het blauw dan is hij al opgenomen.
Is hij nog niet opgenomen dan moet je eerst naar de stamboekopname. Daar komt hij wel in als hij geen wit boven z'n knie of sprong heeft, geen over - onderbeet.. Hij moet dan gewoon aan wat basis dingetjes voldoen. Je kunt naar een stamboekopname die los van de keuring gehouden word (Bijv. tijdens de vrijspringwedstrijden), of de ochtend van de keuring. Kun je daarna direct door naar de ring voor de keuring.
kimberlyve schreef:Daphne__ schreef:Oh wacht, ik vergeet een hééél belangrijk puntje! Is je pony al opgenomen in het stamboek? Staat op zijn papier; Rechtsbovenin staat veulenboek of stamboek. Ook kun je het zien aan de kleur, is het groen dan moet hij nog opgenomen worden, is het blauw dan is hij al opgenomen.
Is hij nog niet opgenomen dan moet je eerst naar de stamboekopname. Daar komt hij wel in als hij geen wit boven z'n knie of sprong heeft, geen over - onderbeet.. Hij moet dan gewoon aan wat basis dingetjes voldoen. Je kunt naar een stamboekopname die los van de keuring gehouden word (Bijv. tijdens de vrijspringwedstrijden), of de ochtend van de keuring. Kun je daarna direct door naar de ring voor de keuring.
Hij staat gewoon bij het new forest stamboek ingeschreven of bedoel je dit niet... bedankt voor je uitgebreide antwoord daar heb ik wat aan! Aan de hand stappen kan die wel de rest niet dus daar ga ik mee oefenen en wie weet over een tijdje dat ik mee doe lijkt me iedergeval heel leuk

davinci2412 schreef:Kan dit ook met kwpn ruinen? en heeft het dan hetzelfde voordeel voor de moeder? Aan welke kosten moet je bij zoiets denken?
) Nikki schreef:Kan dit ook voor een 8 jarige Tinker ruin waar de ouders niet bekend van zijn?
Wat doe je precies op zo'n keuring en waar vind je zo'n keuring?
Roodvos schreef:davinci2412 schreef:Kan dit ook met kwpn ruinen? en heeft het dan hetzelfde voordeel voor de moeder? Aan welke kosten moet je bij zoiets denken?
Ja, dat kan bij het KWPN ook met ruinen (en niet goedgekeurde hengsten). De KWPN-site geeft daarover veel informatie (even zoeken op ruin):
http://www.kwpn.nl/over-kwpn/fokkerij/p ... -hengsten/
http://www.kwpn.nl/2011/08/thuiskeuren- ... or-ruinen/
Indien exterieur en beweging/springen voldoen aan de eisen kan je ruin ster worden. De eisen zijn gelijk aan die voor de merries.
Kosten zijn afhankelijk van waar je voor kiest. Die kan je wel vinden op de KWPN-site in de tarievenlijst: http://www.kwpn.nl/over-kwpn/tarieven/
En als ik mijn niet vergis moet je moet lid zijn/worden van het stamboek. In elk geval voor het keuringsjaar.
Ben zelf een paar jaar geleden met een ruin voor de KWPN-keuring geweest. De moeder moest nog 1 ster-nakomeling voor het predikaat preferent. Dus ja, die voordelen voor de moeder zijn er ook bij het KWPN. Omdat een ruin geen fokdier is, is predikaat voor de moeder voor mij ook de enige overweging om een ruin voor de keuring te doen. (Afgezien van dat het ook wel eens een leuke ervaring is.)
[naam] schreef:Kan dit ook voor een 8 jarige Tinker ruin waar de ouders niet bekend van zijn?
Wat doe je precies op zo'n keuring en waar vind je zo'n keuring?
Geen idee, maar geen fokdier (want ruin) en papierloos: waarom zou je dat willen? Geniet gewoon lekker van je paardje. En ben je benieuwd hoe het bij een keuring gaat, ga dan gewoon eens kijken. Zonder paard. Is vaak nog leerzaam ook. Neem gezellig nog wat andere paardengekken mee en je hebt een leuke dag uit. Meestal kan je op de site van het stamboek wel vinden waar en wanneer de keuring(en) is/zijn. En anders even bellen of mailen.

Nikki schreef:Nikki schreef:Kan dit ook voor een 8 jarige Tinker ruin waar de ouders niet bekend van zijn?
Wat doe je precies op zo'n keuring en waar vind je zo'n keuring?Roodvos schreef:Geen idee, maar geen fokdier (want ruin) en papierloos: waarom zou je dat willen? Geniet gewoon lekker van je paardje. En ben je benieuwd hoe het bij een keuring gaat, ga dan gewoon eens kijken. Zonder paard. Is vaak nog leerzaam ook. Neem gezellig nog wat andere paardengekken mee en je hebt een leuke dag uit. Meestal kan je op de site van het stamboek wel vinden waar en wanneer de keuring(en) is/zijn. En anders even bellen of mailen.
Omdat ik toch benieuwd ben wat de Jury van hem zal vinden.
Ook wil ik juist veel ervaringen meenemen met hem.
Hij heeft een Engels paspoort, dus waar zou ik heen kunnen bellen/mailen?