Vorig jaar heb ik een veulen gefokt uit mijn vos merrie, de vader van mijn veulen is Don Cremello du Bois.
Zo als veel dan weten is een palomino veulen dan verwacht.
Het moment dat mijn veulen geboren is was het een vos, vosvacht en vosmanen, het enige wat op een verdunning leek waren zijn lichte ogen. Dit zorgde voor veel verwarring vanuit mij kant, maar het veulentje was alles wat ik gewenst had dus die kleur was voor mij geen probleem, maar vreemd bleef het wel natuurlijk. MAAR..na een tijdje kwamen er witten manen door zijn manen heen, dus toch een palomino! Na een aantal maanden ging hij verharen, wat ik zou verwachten was dat hij lichter zou worden, maar niks was minder waar, hij werd juist donkerder! Hoewel de lichte manen wel bleven.
Nu speel ik al een tijdje met het idee dat hij het Sooty gen zou dragen, maar dat gen moet ergens vandaan komen. Vader heeft het niet, dus zou het van moeders weg moeten komen. Nou heeft moeders een aalstreep maar verder kan ik niet echt Sooty ontdekken. Dus vraag ik de hulp van Bokt.
Zou het kunnen zijn dat moeders wat door heeft gegeven waardoor het veulen zo donker is. Of is het gewoon een donkere palomino!?
Moeder en zoon, net een paar dagen oud

Het veulen een paar weken oud

Moeders en Davi, veulen is hier 2,5 maand oud en is begonnen met verharen.

Zijn donkere masker!

En de foto van vandaag, hier is hij 9 maanden oud (hij is vies maar zichtbaar is weer zijn donkere masker op het hoofd

En dan moeders

De aalstreep

Wat denken jullie??
Vos moeder en een gewone donkere palomino?
Of toch iets anders...