Mijn merrie wordt voor het eerst gedekt. Haar bewegingen zijn extra, ze liep Prix st. Georges. De stap zou eventueel iets ruimer mogen. Ze heeft een moeilijke rug (singeldwang). Heel fijn karakter in het werk, op stal extreem gevoelig op geluid. Ze is iets lang, dus een hengst die compact doorgeeft zou fijn zijn. Merrie is 168, het veulen zou zeker niet kleiner moeten zijn.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Suzanne F.
Geplaatst: 03-02-16 18:51
Dat is nog eens een leuke merrie om een veulen uit te fokken! Wynton zou goed kunnen denk ik.
StinoT
Geplaatst: 03-02-16 20:52
Dream boy en Ferdeaux zijn wat compact, Davino ook dacht ik, maar weet ik niet zeker. Dorado geeft een goede stap en is ook niet echt heel langgelijnd. Als je wat meer bewezen hengsten zoekt misschien Painted black? Dit jaar weer verder gestegen in zn fokwaarde.
Wynton vind ik op zich een mooie hengst, maar ben een beetje bang voor Jazz bloed... Dream Boy en Ferdeaux vind ik interessant! Hoe zijn nakomelingen van Painted Black qua maat?
Wynton kwam als eerste in me op! Daarna Blue Horse Don Olymbrio. Wat een kracht in z'n achterbenen heeft dat paard, ongelooflijk. Amperé blijf ik fan van, zeker op deze merrie zou hij mooi passen. Wat een mooie nakomelingen heeft hij gegeven. Helaas is hij wat uit het oog geraakt door zijn populariteit. Ik zou met deze merrie zeker met Ferro bloed fokken gezien de bloedlijn, daarop moet je niet gaan inleveren. Verder zou een mooiere halswelving ook meegenomen zijn. Ferro geeft dat beide!
Ferro bloed spreekt me zeker aan! Die halswelving kan inderdaad verbeterd worden. Wynton heeft geen Ferro bloed, waarom denken jullie dat hij goed bij deze merrie past?