hoeveel kost een shetlander per maand?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

patsy2002

hoeveel kost een shetlander per maand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 19:22

hee,
ik wil graag een eigen shetlander en die kan ik ook wel krijgen, maar mijn moeder en mijn vader en ik zitten met de onderhouds kosten Want dat is best duur zeggen hun Maar ik weten hoeveel je ongeveer in de maand kwijt bent

alvast bedankt :P
Laatst bijgewerkt door patsy2002 op 01-02-16 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Re: hoeveel kost een shetlander per maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:24

Nou je hebt de stal kosten. Of kan ze bij jullie thuis staan? In de winter heb je er meer kosten aan qua voer.

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:25

Edit, ik lees nu beter xD. Ik dacht dat je een pony wilde maar toch liever een shet omdat dat 'goedkoper' is. Mijn fout, ik heb niks gezegd!
Laatst bijgewerkt door Lindeeee op 01-02-16 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:26

Als je de zoekfunctie gebruikt krijg je hier heel veel topics over.

In principe kost een shet aan onderhoud even veel als een groot paard.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:26

Lindeeee schreef:
Net zoveel als een groot paard toch? Alleen heb je, als je niet wil rijden, geen kosten van zadel en dat onderhoud.

Groot paard eet wel stukje meer als een shetlander. Maar aan shetlander zit ook kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:27

Als je hem thuis wil stallen moet je er sowieso nog 1 pony/paard bij nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:28

Stallingskosten (of weidekosten), voer, DA, hoefsmid, eventueel tuig, verzorgingsmateriaal, dekens, spaarpotje voor geval van nood.. Een maatje als je hem thuis stalt idd.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-16 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:29

[***] schreef:
Als je hem thuis wil stallen moet je er sowieso nog 1 pony/paard bij nemen.

Jaa mee eens

Willemijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:30

de kosten zijn heel verschillend; wil je een shetje waar je alleen beetje mee gaat wandelen of knuffelen
of kies je er voor een sport shetlander en ga je (fanatiek) mennen of dubbele lijnen en lessen neemt.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:30

_Dominique schreef:
Stallingskosten (of weidekosten), voer, DA, hoefsmid, eventueel tuig, verzorgingsmateriaal, dekens, spaarpotje voor geval van nood.. Eventueel een maatje als je hem thuis stalt idd.

Verschilt denk ook wel per shetlander. Wij bekappen ze niet zo vaak. En hebben hier ook hekel aan. Denk dat als je alles wat jij zegt wel flink wat uitgeeft ja.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:31

Dimphyl schreef:

Ehh... mijn shet is duurder in onderhoud dan mijn paard :+

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:32

Koper schreef:
Dimphyl schreef:

Oh heb ik juist andersom :P

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:33

Janinevv schreef:
Koper schreef:

Oh heb ik juist andersom :P

Mijn shet heeft supplementen en een vracht dekens nodig, mijn paard niet. Ik gok dat ik voor haar te laten bekappen wel minder betaal maar ik weet alleen de prijs voor hun samen. Zal er eens naar vragen :P

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:35

Oh heb ik juist andersom :P[/quote]
Mijn shet heeft supplementen en een vracht dekens nodig, mijn paard niet. Ik gok dat ik voor haar te laten bekappen wel minder betaal maar ik weet alleen de prijs voor hun samen. Zal er eens naar vragen :P[/quote]

Oh mijn shetjes hebben geen dekens op. Zijn gewend aan wind en weer. Soms als we niet vertrouwen halen we da erbij. Maar we hebben eigenlijk shetlanders om het gras kort te houden langs de kas.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:38

Ik heb mijne ter decoratie, en als gezelschap voor mijn ruin. Nu blijkt ze PPID te hebben en ze heeft meer moeite met de kou. Ze is inmiddels ook al 25. Vandaar.

In de zomer heb ik voor haar ook spul tegen de muggen nodig, die lusten haar wel terwijl ze mijn ruin niet aantrekkelijk vinden. Ik moet 'r vaker ontwormen (en vanwege die shet mijn paard dus ook). Daarnaast ook bij voorbeeld zoiets als shampoo. Mijn shetmerrie mest en piest haar staart onder, die wil ik toch wel een beetje netjes en schoon houden. 't Is een zweetvos.
Laatst bijgewerkt door Koper op 01-02-16 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

patsy2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 19:39

Janinevv schreef:
Nou je hebt de stal kosten. Of kan ze bij jullie thuis staan? In de winter heb je er meer kosten aan qua voer.

ik kan hem dan gratis stallen bij iemand :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:40

Koper schreef:
Ik heb mijne ter decoratie, en als gezelschap voor mijn ruin. Nu blijkt ze PPID te hebben en ze heeft meer moeite met de kou. Ze is inmiddels ook al 25. Vandaar.

In de zomer heb ik voor haar ook spul tegen de muggen nodig, die lusten haar wel terwijl ze mijn ruin niet aantrekkelijk vinden. Daarnaast ook bij voorbeeld zoiets als shampoo. Mijn shetmerrie mest en piest haar staart onder, die wil ik toch wel een beetje netjes en schoon houden. 't Is een zweetvos.

Aah jaa dan heb je er wel veel geld/tijd aan kwijt. Wij doen niet zoveel met de shetlanders, soms loop ik met ze en even borstelen maar ze vinden t ook allemaal wel prima

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:41

oke, maar wat als diegene om redenen jou weg moet sturen? Heb je dan nog steeds genoeg geld?

patsy2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 19:42

Willemijnx schreef:
de kosten zijn heel verschillend; wil je een shetje waar je alleen beetje mee gaat wandelen of knuffelen
of kies je er voor een sport shetlander en ga je (fanatiek) mennen of dubbele lijnen en lessen neemt.

jaa nou jaa ik wil als mn verzorg pony als ik hem kan kopen wil ik hem kopen en als hij ouder is wil ik met hem vrijheids dressuur doen en mennen en misschien wel later onder t zadel hebben

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:44

patsy2002 schreef:
Janinevv schreef:

ik kan hem dan gratis stallen bij iemand :)

Zo dat heb je goed voor elkaar. En wat als je je pony daar niet meer kunt/mag stallen?

Je hebt natuurlijk de dingen als hooi, krachtvoer/mineralenaanvulling, bekappen, enten en verzorging. Dat laatste kun je zo gek maken als je wil. In principe heb je aan een halster + touw (wat je als het goed is bij de koop er bij krijgt), een harde borstel en een hoevenkrabber genoeg. Maar de meeste mensen hebben veel meer spulletjes. Dingen als vliegenspray, allerlei poetsspulletjes, en wat te denken van ontwormen en als 'ie een keer wat heeft. Behandeling van je dier door bij voorbeeld een veearts is niet goedkoop.

patsy2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 20:11

BrechtCarlos schreef:
oke, maar wat als diegene om redenen jou weg moet sturen? Heb je dan nog steeds genoeg geld?

jaa hoor :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:12

Tot voor kort betaalde ik voor mijn shetlander 75 euro per maand voor stalling. Naast alle andere kosten. Wat heb jij lieve ouders die dat voor je willen betalen.

patsy2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 20:15

Koper schreef:
Tot voor kort betaalde ik voor mijn shetlander 75 euro per maand voor stalling. Naast alle andere kosten. Wat heb jij lieve ouders die dat voor je willen betalen.

jaa maar ik moet zelf ook heeel veel betalen dus jaa ben nu ook goed aan t sparen want ik heb nu een spaar spotje daar ook voor die al heel vol zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:16

Vind je een verzorgpony geen beter idee?

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:16

ik heb sinds deze zomer 2 eigen shetlanders van 7 maanden oud en daar heb ik ondertussen toch al wel redelijk wat geld aan op gemaakt. ze zijn nu 2 keer ontwormt met verschillende wormenkuren en dit kostte 30 euro intotaal volgens mij. verder de hoefsmid om de 8 weken ook 30 euro. dan nog elke maand 4-5 pakken hooi 5 euro per stuk. ze krijgen lucerne en strucomix. kosten ongeveer 15 euro per pak als ik het goed heb en natuurlijk de poetspullen en halster + touw.