Fokkers Arabisch Volbloed voor de sport

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ZipTugwell

Fokkers Arabisch Volbloed voor de sport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 13:37

Wie kan mij helpen met wat namen ? Mag ook Duitsland, België of Frankrijk zijn.

Geen showtypes en met een goede opfok start in alle vrijheid. Groot aan de maat.

Alvast bedankt.

lilskie

Re: Fokkers Arabisch Volbloed voor de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:43

Er worden tegenwoordig best een hele hoop AV's voor de sport gefokt. Bij ook weer diverse fokkerijen in Nederland. Denk aan Zenith Arabians, The Kossack Stud.. Jeetje, en nog zoveel meer. Er zijn hier volgens mij op Bokt wel meer topics over fokkerijen van AV's.

ZipTugwell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 13:50

Bij de Kossack Stud had ik inderdaad wel wat gezien dat mij aansprak maar verder vielen de andere fokkerijen mij nu even tegen. Hoopte daarom dat iemand misschien nog iets anders weet dan deze bekende stallen. Eventueel rondom Nederland.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:52

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:56

Misschien ook belangrijk mee te nemen, welke tak van sport wil je ermee gaan beoefenen?

ZipTugwell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 14:02

ZipTugwell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 14:12

Princesj schreef:
Misschien ook belangrijk mee te nemen, welke tak van sport wil je ermee gaan beoefenen?

Allround maar vooral de endurance.

Mijn huidige Arabisch Volbloed heeft het allemaal. Doet het dressuurmatig heel goed, kan heel goed springen en heeft een conditie waar je bang van word. Nooit moe. Alleen last van zijn lijf sinds kort. Zo jammer!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:21

Aangezien de vraag al gesteld wordt wil ik daar wel even op in haken.
Zijn er ook fokkers die voor andere takken van sport fokken dan endurance?
Dressuur, springen, eventing?

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:23

Mijn arabier komt van forelock's arabians, hij is behoorlijk alround :j Zit in een batterij in z'n reet gestopt die nooit leeg raakt (helaas).

Geen idee eerlijk gezegd of dat het fokdoel ook was en wat ze nu hebben staan.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:25

De mijne is van origine gefokt voor de rensport, maar ook succesvol uitgebracht in de springsport, SGW en endurance.

VS Arabians kun je ook eens contact mee opnemen TS, zij heeft allrounders en fokt grote maat.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:28

ZipTugwell schreef:

Mijn huidige Arabisch Volbloed heeft het allemaal. Doet het dressuurmatig heel goed, kan heel goed springen en heeft een conditie waar je bang van word. Nooit moe. Alleen last van zijn lijf sinds kort. Zo jammer!

Dan zou je ook zeker een contact moeten leggen met Quest arabians, echt veelzijdige paardjes en aan de maat! Mijn paardje is een nakomeling van hun hengst en kan ook werkelijk alles! Ze doet het goed in de Endurance en sinds vorig jaar ook dressuur gestart.

haar broers enzussen doen het ook veelzijdig goed en lopen hoog in de sport en dan voornamelijk in de endurance.

ZipTugwell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 14:40

Princesj schreef:
De mijne is van origine gefokt voor de rensport, maar ook succesvol uitgebracht in de springsport, SGW en endurance.

VS Arabians kun je ook eens contact mee opnemen TS, zij heeft allrounders en fokt grote maat.

Hun hengst A.F. Barahbay dat is een knap paard! Aan de maat ook.

Ik vind het ook erg belangrijk dat ze erg sterk zijn en een goede opfok periode hebben (gehad). Dus lekker buiten in alle ruimte met soortgenoten zonder al te veel poespas.

Ik kijk rustig al de genoemde sites door, bedankt tot nu toe, kom ik toch weer wat tegen wat ik nog niet had gezien.

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:08

Een vriendin van mij fokt ook arabieren voor de sport: http://www.kleineheide.com/

Momenteel hebben ze een vierjarige te koop, wel nog groen.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:32

Nordland stud in Putten

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:37

Warren Staas? Vooral op western gericht. Raven Stables heten ze geloof ik.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:42

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 06:46

http://www.yildizarabians.nl

Wij fokken heel kleinschalig maar wel gericht op allrounders mét de looks, beweging én werkwillig karakter. De opfok komt overeen met jouw wens.

anniev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 07:44

Wij fokken Arabische en Anglo-Arabische paarden, ze staan vanaf de geboorte in aangepaste groepjes, diverse paarden van ons doen et goed in endurance maar ook andere disciplines zouden geen probleem zijn aangezien we selecteren voor onze basispaarden op karakter (en ook op elegantie, ) onze hoofdfoklijn is Pools. Paarden zijn vr ons puur liefhebberij, we hoeven er ons brood niet mee te een verdienen, wat ook wel te merkel is aan onze prijzen.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 20:33

Michelle_S schreef:
ZipTugwell schreef:

Dan zou je ook zeker een contact moeten leggen met Quest arabians, echt veelzijdige paardjes en aan de maat! Mijn paardje is een nakomeling van hun hengst en kan ook werkelijk alles! Ze doet het goed in de Endurance en sinds vorig jaar ook dressuur gestart.

haar broers enzussen doen het ook veelzijdig goed en lopen hoog in de sport en dan voornamelijk in de endurance.

Dank je michelle.

Zoals michelle zegt fokken wij puur op gebruik, al doen ze het op kleinere show (als we ze mee nemen, ook niet heel gek).
Maar wij hebben geen paarden in de verkoop, wel veulens opkomst maar ook een lijst met mensen die in aanmerking willen komen om deze te kopen.
Tis een luxe positie om nee te moeten zeggen tegen mensen die zoekende zijn naar een paard.
De meeste paarden die wij verkocht hebben, zijn naar fanatieke endurance mensen gegaan.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 20:36

Ik ben benieuwd wat je exact wilt hebben in een paard.
Een arab gefokt voor sport vind ik erg breed namelijk.

Mabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:33

kijk ens bij genghis khan.nl zij hebben alleen maal avs paarden voor in de endurance en zij hebben nu een hoop paarden te koop. Zowel enters,twenters als volledige paarden die de 120 km mogen starten.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:45

Het fokken van arabs voor een bepaalde discipline heeft imo niets met fokken te maken, dat is commercieel fokken. :o
Een arab behoort naar raskenmerken gefokt te worden, betekend dus dat een goed gefokte Arabier zeker kan dienen als sportpaard, maar wel tot bepaald nivo, uitschieters daar gelaten. Een arab is van origine een oorlogspaard, en bij uitstek een super endurance paard.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:54

ZipTugwell schreef:
Wie kan mij helpen met wat namen ? Mag ook Duitsland, België of Frankrijk zijn.

Geen showtypes en met een goede opfok start in alle vrijheid. Groot aan de maat.

Alvast bedankt.

Geen showtypes ;-) een echt goede gefokte arab behoort zowel in de showring thuis als in de sport(op gewaardeerd nivo).
Voor een echt sportpaard zal je een ander ras moeten zoeken, voor de endurance zijn ze zeker bij uitstek voor geschikt vanwege hun goede herstel na inspanning, vandaar dat de invloed van arabs veelvuldig gebruikt is om super sportpaarden te fokken!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:58

Nickyyyy schreef:
Mijn arabier komt van forelock's arabians, hij is behoorlijk alround :j Zit in een batterij in z'n reet gestopt die nooit leeg raakt (helaas).

Geen idee eerlijk gezegd of dat het fokdoel ook was en wat ze nu hebben staan.

forelocks fokt ook naar het rasstandaard vandaar dat hun fokproducten(klinkt zo banaal maar goed :D )ook goed mee kunnen draaien in de sport.
Ik zou zelf persoonlijk nooit een arab aanschaffen bij iemand die in hokjes fokt en dus rasstandaard vergeet, want dat is het allerbelangrijkste! Het fokken voor alleen voor shows, dus mooie hoofd halsjes, is ook imo net zo slecht.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:29

sherif schreef:
Het fokken van arabs voor een bepaalde discipline heeft imo niets met fokken te maken, dat is commercieel fokken. :o
Een arab behoort naar raskenmerken gefokt te worden, betekend dus dat een goed gefokte Arabier zeker kan dienen als sportpaard, maar wel tot bepaald nivo, uitschieters daar gelaten. Een arab is van origine een oorlogspaard, en bij uitstek een super endurance paard.

Amen! _/-\o_ Sluit ik mij volledig bij aan! :D