Hengst voor Ushi (osmium x elcaro)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lovelyn

Hengst voor Ushi (osmium x elcaro)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 23:40

Hallo allemaal!

Wij willen onze knappe merrie Ushi dit jaar weer laten dekken na het verlies deze week van onze prachtige Kodaco, ons veulen van afgelopen jaar..

Nu hebben wij wel al voorkeur voor bepaalde hengsten maar wil gewoon graag weten wat jullie ons aanbevelen en welke hengsten jullie goed bij onze Ushi zouden vinden passen.

Eerst haar bloedlijn:
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/204479
Ze is een osmium x elcaro waar o.a. ferro, voltaire, ramiro z en Le Mexico in zit. Ik ben een erg felle tegenstander van inteelt dus wil dit dan ook zo veel mogelijk voorkomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn enkele foto's van mijn knapperd. De laatste foto met mijn Koda van afgelopen jaar...

Ushi is een heerlijk voorwaartse merrie, heeft een goed achterbeen en een fijne bouw. Wat ik wat anders zou willen zien is iets groter en meer voorbeen gebruik en het liefst ook wat meer lengte in het voorbeen. Het karakter van ushi is als een echte ferro en een merrie heel pittig maar wel eerlijk en werkwillig. Ik zou een voorkeur hebben naar een iets rustigere hengst maar kijk hier niet te kritisch naar. Vooral de nakomelingen vind ik erg belangrijk, maar als er dit jaar een hengst ggk word die goed lijkt durf ik het er op te gokken.

Mijn voorkeur gaat nu heel erg uit naar;
1 Ferguson
2 George Clooney
3 Glocks toto jr

Verras me, en wees vooral kritisch! Daar hou ik van!

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Lovelyn en Ushi <3

CP5

Re: Hengst voor Ushi (osmium x elcaro)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 00:01

Ik kan je met een hengst verder niet helpen, maar wens je wel veel sterkte met het verlies van jouw prachtige veulen Y;(

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:05

Is het doel een veulen voor jezelf te fokken? Je noemt 3 hele verschillende hengsten..

Heb je nog een goede standfoto van opzij? Bij Ferro bloed zou ik denken aan meer souplesse en inderdaad voorbeengebruik. En aangezien de pedigree van je merrie lijkt het me inderdaad niet onverstandig om te gaan voor een hengst die een goed karakter door fokt.

Vivaldi en nakomelingen is het eerste wat in mij opkomt, ook gezien je wensen.

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 12:04

Ja, het veulen word inderdaad voor mijzelf.
De enige foto waar ik dit moment over beschik die een beetje stand laat zien is deze
Afbeelding
Maar ik moet een keer een goede maken.

Ik vind vivaldi een gave hengst maar ik heb nog niet echt een nakomeling gevonden die ik echt super vind..

Mijn moeder vind George clooney heel mooi en gaaf ik voornamelijk ferguson dus vandaar die verschillen. We hebben ze allemaal een keer in het echt gezien maar gaan ook nog naar zoveel mogelijk hengsten shows.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:09

George Clooney vind ik niet echt een vader dier..en ik vraag me af of je met Ferguson de bovenlijn verbeterd. Wat voor zover ik zo kan beoordelen wel echt nodig is..ik zou dus gaan voor een hengst die de bovenlijn echt kan verbeteren.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:21

Een hengst die bij je wensen past is Spielberg, fokt vergrotend en meer massa en een goed karakter..sterke bovenlijn door.

Sanne_eileen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:06

Ben benieuwd waarmee je uiteindelijk gefokt hebt! Ik heb ruim drie jaar geleden met haar volle zus (Wyrole) gefokt:) http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/499705
Bizar hoeveel ze op elkaar lijken trouwens. Heb toen ter tijd Armani als hengst gekozen. Ik wil nog een keer met haar fokken, dus ben benieuwd naar jouw hengst keuze!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding