Dit jaar wil ik graag mijn Newforestmerrie laten dekken.
Haar afstamming is Jacodi's Bo's Barclay x Jasper x Monday's Moscan. Ze is van 2009 en 1,44m hoog.
Het Karakter is buitengewoon goed. Ze is heel makkelijk en braaf. Onder het zadel is ze ook heel goed te rijden. Haar stap en galop zijn erg goed. Draf mag krachtiger en iets minder vlak. Ze is iets week in de rug.
We zouden graag een hengst hebben die iets groter is. Gangen moeten alle 3 heel goed zijn. De merrie is vooral gericht op dressuur en dat is ook wat ons meer ligt maar springen moet ook ruim voldoende zijn. Het karakter moet heel goed zijn, dat is heel belangrijk. Ondanks dat de merrie een geweldig karakter heeft willen we hier niets op inleveren en willen we dus ook een zeer goed karakter bij de hengst. De hengst moet een goede rug om hopelijk de rug van de merrie te verbeteren.
De merrie is myotonie vrij getest en dit wil ik ook van de hengst!
Ik twijfel nog erg over de hengst. Al 2 jaar denk ik na over het dekken en vele hengsten zijn de revu gepasseerd. De hengsten waar over getwijfeld wordt zijn; Reekamps Eclips, Brummerhoeve's Levi H en Lomansheide Brent. Natuurlijk sta ik open voor alle tips.

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56FD0ADF
Je merrie haar eerste veulen? Dus nog spannend wat ze zelf doorgeeft !
De veulens die ik er van gezien heb, staan mij heel erg aan. Als alles goed gaat, krijgt Bailys eind april een veulen van Eclips
Ik weet wat ik wil, maar ben er nog niet over uit met welke hengst ik daar het dichtst bij ga komen.
Onze eigen gefokte Eclips (wordt dit jaar 3) heeft dit helaas ook, verder wel een fijne pony met goede bewegingen en groter dan haar moeder.