Een veulentje fokken bij mijn merrie, of de voors en of ik het dus wel ga doen, of de tegens die ik misschien over het hoofd zie en denk, nee laat maar.....
Ik weet dat het geld kost en ik weet dat het risico's betreft.
Sommige vinden dat je alleen mag fokken ter verbetering van het ras exterieur ect.
Ik neem iig alles mee in een goede afweging zodat ik wel overwogen keuze kan maken.
achtergrond informatie:
Merrie 13 jaar, 1,01m, mini apppaloosa maar papierloos. Geen idee of er verder ooit een veulen van is gekomen.

Doel fok heb ik niet echt uitgebreid, behalve dat wij graag een een veulentje van haar zouden willen ,die wij overigens dan ook zelf willen houden. We zouden dan een stevige welsh A hengst willen gebruiken. Ze heeft een stal van 3,5 meter straks (nu zelfs nog 5) en dus de ruimte om het veulen te houden en haar samen te laten staan.
Het veulen zou dan voor ons een 2e pony zijn voor het mennen voor mij en mijn vriendin en toekomstig rijden voor mijn dochter.
Voordelen als leuk en leerzaam zie ik er in, en natuurlijk het feit dat ik in de toekomst misschien met mijn dochter samen op pad kan, tevens met vriendin die dan mee kan helpen in de verzorging.
nadelen zie ik de kosten,risico's voor de merrie (en veulen) en ik zal natuurlijk de aankomende maanden goed moeten verdiepen in de hoe's en wat's ,alles over fokkerij, maar dat vind ik ook weer leuk en leerzaam.
En natuurlijk , je weet niet hoe het karakter en het paardje uit gaat pakken ,maar dat is gewoon ook een risico
Maar goed dit zijn dus mijn oppervlakkige gedachten....eerlijk met weinig kennis van de fokkerij momenteel
Graag hoor ik van de "profs" de wel en niet verhalen,redenen,tips ect.

.