Vandaar dus dit topic, eens kijken of er misschien nog Bokkers zijn met een Lusi waar we nog niets van afweten. Verzamel u!

Om meteen een meerwaarde aan dit topic te geven, hoe ben je bij de keuze van dit ras terecht gekomen? Waar heb je hem/haar gekocht? Wat doe je ermee? (of ben je van plan ermee te gaan doen) Bewust gekozen voor een bepaalde bloedlijn en zo ja welke en waarom?
Zoals iedereen hier waarschijnlijk al wel weet heb ik een 8-maanden oud, palomino Coudelaria Nacional X Andrade hengstje "Xender". (wij zeggen altijd Xen)
Ik heb altijd al een zwak gehad voor paarden met een Barokke uitstraling, ik ben me er dus een beetje in gaan verdiepen en las het een en't ander over de Lusitano. Andrade's spraken me het meest aan, vandaar dat ik dan ook een veulen uit een Andrade moeder heb gekocht.
Als Xen goed en wel de 4 jaar bereikt heeft ben ik in de eerste instantie van plan dressuurmatig te gaan lessen en buitenritjes te maken. Ter afwisseling maken we misschien wel is een sprongetje (Xen vind dat iig alvast geweldig want als veulen sprong hij constant de wei uit, en nu zie je hem constant in en uit de sloot springen