Welke eczeemdeken, welke maat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Welke eczeemdeken, welke maat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 08:55

Ik weet niet of ik er verstandig aan doe of dat het misschien geheel overbodig is, om voor mijn Ijslandertje wat ik nu een dikke week heb, een eczeemdeken te kopen voor komend seizoen.

Volgens verkoper nooit last van eczeem gehad, maar afgelopen jaar hadden alle paarden zich wat geschuurd. Ik vond het niet echt zichtbaar dat ze zich geschuurd had, maar ze heeft niet bijzonder lange manen met haar 5 jaar (een cm of 20), en bovenop de manenkam zie je een baan donzige/pluizige haartjes, die volgens mij wel langer kunnen groeien.

Ik zit dus te denken om een eczeemdeken aan te schaffen, al is het misschien maar als vliegendeken te gebruiken. Liever op tijd een deken om haar eventueel eronder te kunnen zetten, dan dat ze opeens jeuk heeft en ik er te laat mee ben.

In zweetdeken heeft ze maat 125. Ik heb ooit voor een Welsh pony een eczeemdeken gekocht, maar die viel klein uit.

Welke maat/merk hebben jullie bij welke schofthoogte paard? Welke deken vinden jullie prijs/kwaliteit het beste?

MarliesV

Re: Welke eczeemdeken, welke maat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 09:02

Ik heb bij een extreem brede haf van 1.43 maat 185, kennis voor dezelfde schofhoogte maar slanker gebouwde pony maat 175.

Epplejeck heeft mooie exceemdekens die je als vliegendeken om kan doen, ideaal.

http://www.ej.nl/paard/dekens-toebehore ... _2301.html

Helaas is die van mij erg sloperig en ben ik over gegaan op een Rambo Sweet Itch Hoody, ideaal maar best aan de prijs!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 09:03

Nou, een hele lijst.
Dat krijg je als je voor n prikkie dekens op koopt haha.

2x IR Maat 195, mocht een 205 zijn van mij.
Een Premiere 195, maar mocht ook een 205 zijn.
Waldhausen, L of XL, prachtige deken, dit wordt ook het vervolg deken!
QHP 205 zebra eczeemdeken.

Ja, ik val voor de waldhausen. Prachtige deken, sterk, lage staartflap. Buikdeel vast aan borst, en een lange + Hele brede nek.
Koste wat, maar dan heb je ook wat.

http://www.waldhausen.com/pferde/pferde ... zebra.html

Maat 145 valt als een 195.
115 valt dus als een 165.

Wij hebben hem op een merrie liggen van 1,60, maar is wel een ronde volle fries.

En wat ben ik blij, ts dat jij weet hoe je eczeem schrijft!!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 09:19

maralyn schreef:
En wat ben ik blij, ts dat jij weet hoe je eczeem schrijft!!

Begon al te twijfelen...wat heb ik dan geschreven?
En hoe schrijf je het anders? Ecseem, Exzeem? :+

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 09:23

Heel veel mensen schrijven exceem....

Maar waar is het een ex van, denk ik dan.

Het komt van het woord Ek-Seem(aa) dat grieks is, wat jeukende huiduitslag heet.

Maja...
hahah verder ontopic!! :D

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:18

De QHP zebra eczeemdeken is heel fijn. Stevige stof en goed model. Ik heb maat 175 en die passen ze allemaal.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:22

Ik heb ook de Rambo Sweet Itch Hoody. Erg fijne deken, wel wat duurder in aanschaf, maar wel duurzaam. Ook makkelijk aan te trekken omdat hij gewoon sluit als een gewone deken. Echter is de buik wel vrij, dus daar kunnen ze evt nog geprikt worden.
Ik heb een Haflinger van 1,45hoog (ongeveer) en een maat 195. Dan valt hij wat langer over de billen en bij de buik waardoor hij de buik wel sluit als ik de singels vast doe.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:49

Mocht ik erbooit weer 1 nodig hebben word het zonder twijfel weer een snuggy hood exzeemdeken.
Heb verschillende budget dekens , maar ook de boett en andere duurdere dekens gehad in het verleden
Snuggy bleef het langst mooi/heel en had veruit de beste pasvorm en de meeste bewegingsvrijheid met de grootste bedekkingsgraad.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 06:22

Refagreni schreef:
De QHP zebra eczeemdeken is heel fijn. Stevige stof en goed model. Ik heb maat 175 en die passen ze allemaal.

Die kan ik ook van harte aanbevelen. Beste koop ooit! Intensief gedragen dag en nacht en nog geen haaltje ind e stof. Fijne pasvorm, lekker licht en luchtig!

Lieselotte44

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:52

Wij hebben voor alle onze IJslanders een Rambo, vallen heel goed en blijven het langst leven van alle dekens die we al hebben getest. De maat is bij de ene IJs 165 en de ander 175 omwille van een bredere nek ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:56

Wij hebben een ondermaat van 160/165 bij ons paardje van 1.36m. :)