Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Desiree schreef:Heb je genoeg geld? Wordt duur grapje hoor, de africhting van een paard om hem in aanmerking te laten komen voor dekhengst. En de kans dat hij er door komt is minimaal.
WM_ schreef:Ps. Ik ga ook een hengst trainen voor kennissen voor keuring in Duitsland. Die zijn bij goedkeuring ook goedgekeurd voor dekking in Nederland schijnbaar.
dynara schreef:@vm het is een hengst met zangersheide papier. Is waarschijnlijk gekomen door een klap indd is niet aangeboren indg. Het trainen wil ik zelf doen en hij betaald de keuringen en de dingen die erbij horen.
@ragdollcat ik vinf het zeker leuk om hem te laten keuren maar ikzelf heb dat nooit gedaan omdat ik daar echter totaal niks van af weet. Verder zolang hij zo braaf blijf mag hij hengst blijven ongeacht hij naar de keuring gaat of niet, zo niet is het een ander verhaal.
@jorretje dat vind ik dus ook en daarom staat hij nu nog lkkr buiten met andere paarden. Ik ben bang dat hij dan te veel mans wordt en minder sociaal gaat worden.
Luister naar je gevoel!
en de voorbrengers hebben daar gewoon meer handigheid in.
) het 'echte' training moet beginnen voor de Hengsten Keuringen in November/December. Je hengst staat dan al +/- 6 maanden al in training op stal. jorretje schreef:Ik vind dat een 2 jarige niet op stal moet staan, maar lekker met vriendjes. Dus lekker een jaartje laten staan, volgend jaar kijken hoe het er dan voorstaat en wat je met hem wil (keuring is niet gratis neem ik aan, dus zonde als je er toch nooit mee wilt gaan dekken). Jaartje later naar de keuring is toch ook prima? Dan kan hij lekker een beetje uitgroeien en volwassener worden (ook mentaal). Dan ziet hij waarschijnlijk ook beter uit, dus dat is dan toch alleen maar beter voor zijn kansen?
dynara schreef:@zinzi dat komt waarschijnlijk door die bult op zijn knie achter. Dat hij daarom de verkoop in is gegaan. Ik zelf ben blij met wat ik heb gekocht, hij is echt tot nu toe super braaf ik zou een klein kind bij in de buurt laten.
Wij vangen ook paarden op dus als hij van de opfok naar huis zou komen kan het alsnog gewoon paard wezen met andere paarden.
dynara schreef:Desiree schreef:Heb je genoeg geld? Wordt duur grapje hoor, de africhting van een paard om hem in aanmerking te laten komen voor dekhengst. En de kans dat hij er door komt is minimaal.
Ik betaal het in ieder geval niet, dat zou ik nooit kunnen bekostigen.
Ik wou hem zelf trainen mocht het zo ver komen, heb wel eens merries (nrps en friezen) op de keuringen mogen voort brengen. Maar is dit wel verstandig om het zelf te doen?
Zinzi_jewel schreef:jorretje schreef:Ik vind dat een 2 jarige niet op stal moet staan, maar lekker met vriendjes. Dus lekker een jaartje laten staan, volgend jaar kijken hoe het er dan voorstaat en wat je met hem wil (keuring is niet gratis neem ik aan, dus zonde als je er toch nooit mee wilt gaan dekken). Jaartje later naar de keuring is toch ook prima? Dan kan hij lekker een beetje uitgroeien en volwassener worden (ook mentaal). Dan ziet hij waarschijnlijk ook beter uit, dus dat is dan toch alleen maar beter voor zijn kansen?
Een 2 jarige hoort ik de koppel thuis !
Maar mocht je hem voor de hengsten keuring willen doen moet ie op tijd binnen zijn ...
Anders kom je te laat