Ook dit jaar verwachten we een aantal veulentjes uit prachtige combinaties.
Afgelopen seizoen is onze eigen gefokte hengst TH's Exclusive Bentley goedgekeurd met een 1ste premie bij het NMPRS en dit jaar worden zijn eerste veulentjes geboren, extra leuk en spannend dus!
[ITP] TH's Exclusive Bentley, van Sueckney baby naar GGK dekhengst
Voor meer informatie over de dames, de hengsten en de gemaakte combinaties neem gerust een kijkje op onze website:
http://www.thstables.nl
4 van onze NMPRS/AMHA dames verwachten dit aankomende seizoen een veulentje van verschillende goedgekeurde NMPRS/AMHA hengsten.
Ik zal de dames en hun dates even aan jullie voorstellen op volgorde van de eerst uitgerekende datum. Ik heb geteld vanaf de eerste dekdatum en ga uit van 340 dagen t/m laatste dekdatum. (Meeste dames bevallen hier tussen de 330-340 dagen)
Verwacht: 4 t/m 9 April 2016 (340 dagen) Liza v.d. Dam x TH's Exclusive Bentley
Onze knappe zwarte dame Liza is drachtig van onze eigen gefokte hengst TH's Exclusive Bentley die dit jaar werd goedgekeurd bij het NMPRS met een 1ste premie. In onze ogen echt een droomcombinatie die elkaar erg goed kunnen aanvullen. Dit wordt Bentley zijn aller eerste nakomeling als alles goed gaat en Liza haar tweede veulentje. In 2014 beviel zij, ruim 3 weken te vroeg, van een prachtig zwart merrieveulentje TH's Khaleesi van onze hengst Sueno.
We zijn erg benieuwd wat ze dit jaar voor moois zal geven en natuurlijk onwijs benieuwd wat Bentley zal gaan meegeven aan zijn nakomelingen.

Kleurmogelijkheden van deze combinatie:
70.31% - Bruin
23.44% - Zwart
6.25% - Vos
------------------------------
Verwacht: 20 t/m 26 Mei 2016 (340 dagen) Sun x NL Moonlight High Society
Ons 1e premie valk meisje Sun is drachtig van de veelbelovende jonge hengst NL Moonlight High Society die vorig jaar werd goedgekeurd bij het NMPRS met een 1ste premie. Dit wordt Sun haar derde veulentje. In 2013 beviel zij, heerlijk voor onze neus in de wei, van een prachtig perlino hengstveulentje TH's Vanilla Ice van de hengst Dragonfly en in 2015 van een prachtig smoky black merrieveulentje TH's Just Fajah
We zijn erg benieuwd naar deze mooie combinatie

Kleurmogelijkheden (er van uitgaande dat High smoky black is) van deze combinatie:
35.16% - Buckskin
17.58% - Bay
17.58% - Perlino
11.72% - Smoky Black
5.86% - Zwart
5.86% - Smoky Cream
3.13% - Palomino
1.56% - Vos
1.56% - Cremello
Verwacht: 29 Mei t/m 2 Juni 2016 (340 dagen) Sebastopols Lets op (Lays) x WMM Velvets Impressive Buckeroo
Onze nieuwste, prachtige aanwinst binnen onze kudde is onze Lays. Lays is drachtig van onze kampioenshengst WMM Velvets Impressive Buckeroo. Dit wordt Lays haar tweede veulentje. In 2013 beviel zij, bij de vorige eigenaar, van een vos hengstveulentje van de hengst Sebastopols Toppie.
We zijn erg benieuwd naar deze prachtige combinatie.

Kleurmogelijkheden van deze combinatie:
17.58% - Bruin
17.58% - Zilver valk
17.58% - Valk
17.58% - Zilver valk
5.86% - Zilverappel
5.86% - Zwart
5.86% - Zilver smokey black
5.86% - Smoky Black
3.13% - Palomino
1.56% - Vos
Verwacht: 9 t/m 15 Juni 2016 (340 dagen) Flora van het Bovenland x WMM Velvets Impressive Buckeroo
Ons mooie stippenmeisje Flora van het Bovenland, 1e premie ster merrie gedekt door kampioenshengst WMM Velvets Impressive Buckeroo. In onze ogen een hele sterkte combinatie waar we in 2015 een prachtig hengstveulentje uit kregen, vandaar onze keuze om de combinatie nogmaals te herhalen. Flora heeft ons in 2011 een prachtige vos zoon gegeven TH's First Demsey van de hengst Dragonfly. In 2013 van Sueno een prachtige zilverappel appaloosa zoon TH's Special Freckles. In 2014 wederom van Sueno een prachtige zilverappel appaloosa zoon TH's McDreamy. En in 2015 een prachtige vosbonte zoon TH's Chimento di Rosso van Velvet. Allen prachtig qua bouw, kleur, karakter en erg goede bewegers. Hopelijk nu weer zo’n prachtig veulentje.
(de vraag om eens een keer een meisje te geven heb ik maar opgegeven..
)
Kleur mogelijkheden van deze combinatie:
23,44% Zilverappel appaloosa en/of bont
23,44% Zilverappel
23,44% Zwart appaloosa en/of bont
23,44% Zwart
3,13% Vos appaloosa en/of bont
3,13% Vos
Dan is er eigenlijk nog 1 combinatie die ik toch even wil noemen. Er is namelijk een gast merrie ook drachtig van onze hengst TH's Exclusive Bentley en dit veulentje is van/voor ons en zal na het afspenen bij ons komen wonen. (mits alles voorspoedig verloopt uiteraard)
Dit betreft een prachtige bruin panterbonte NAS/NMPRS merrie x Bentley dus, uitergekend op 12 Juli t/m 18 Juli (340 dagen)
Wij kijken in ieder geval ontzettend uit naar alle combinaties en kunnen haast niet wachten tot het zo ver is!

Hopende uiteraard op allemaal voorspoedige bevallingen en gezonde veulentjes!
Volgen jullie gezellig mee? We waken zelf erg actief vanaf 300 dagen dracht middels camera's, melktesten en birthalarm maar hebben helaas niet de mogelijkheid jullie hierop mee te laten kijken. Ik zal natuurlijk wel regelmatig updates posten qua foto's etc.
Doe gerust een gokje qua kleur, datum en geslacht voor alle combinaties, altijd leuk natuurlijk!

jaaaa ik volg!!
Ik volg heel graag mee, en ben het meest benieuwd naar de nakomelingen van Velvet 
En wat is Lays een mooie merrie zeg!

daar kan alleen maar een stel droomveulens uitkomen