Nakomelingen Roven XX

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nikkay

Nakomelingen Roven XX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 10:17

Hallo allemaal,

Ik heb al een beetje teruggezocht en ik kon alleen vrij oude topics vinden, daarom hierbij een nieuwe. Zijn er mensen die nakomelingen van Roven XX hebben of kennen?

Ik heb er zelf eentje en ik ben natuurlijk benieuwd naar de rest. Hoe doen ze het en wat valt op?

Foto's zijn natuurlijk helemaal leuk :D :D

Women2

Re: Nakomelingen Roven XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:21

Ik heb er een en ben er heel wijs mee. Hij is wel enorm ril en scherp. Als jong paard sloeg hij bij het minste of geringste, maar dat stadium lijken we wat gehad te hebben.

Hij kan heel fijn bewegen, galoppeert heel groot maar wel heel makkelijk en simpel. Verder is het een wat kolossaal paard, hij oogt reusachtig (valt wel wat mee, hij is 1.70) en is allervriendelijkst en gezellig.

In het nieuwe jaar willen we hem eens los laten springen, ik heb hem als jaarling een keer een slootje zien nemen en dat was veelbelovend!

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 10:28

Wat leuk zeg! Heb je misschien ook een foto? Ik ben heel benieuwd.

Die van mij is ook enorm scherp, kijkerig, maar doet eigenlijk geen vlieg kwaad. Heeft net een maand stil gestaan en kan zo opzadelen en wegrijden, ideaal is dat. Ze ziet wel echt alles, maar dat vind ik niet eens zo'n heel groot probleem. Die van mij zal nu zo'n 1,67 zijn, als die goed in haar spieren zit ziet ze er ook enorm uit.

Hoe oud is die van jou nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:33

Ik heb een jonge Cream On Top (Concorde x Roven xx)
Nu snap ik geloof ik waar dat rillerige vandaan komt :D ;)
Het is een hele wakkere tante, 1.58 met 1,5 jaar, als je met de omheining niet een beetje je best doet springt ze overal uit :')

Afbeelding
Afbeelding

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 18:42

Dat belooft dus ook wel een beste maat te worden, ziet er goed uit. Ben erg benieuwd hoe ze uit groeit, maar die moeder mag er ook wel wezen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:42

Ze komt uit een vosmerrie, van 1.63
Wordt wel stuk groter dan haar moeder dus
Ze wordt steeds langgelijnder nu ze wat ouder wordt, denk wel royaal Roven xx model

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 19:50

Waar wil je haar voor gaan gebruiken? Of heb je daar nu nog niet echt een idee van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 15:31

Aangezien ze goed springt en veel bloed lijkt te hebben, haar moeder elite sport springen en sport dressuur is, haar halfzus in Engeland als eventer loopt en veel familie van haar vader ook denk ik dat ze het best tot haar recht komt als eventer. Ik verkoop haar straks in die richting hoop ik. Of aan iemand die een allrounder zoekt want ze kan ook fijn bewegen

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 22:54

Oké, gaaf. Ik ben erg benieuwd hoe ze zich ontwikkelt... Ik wil die van mij uiteindelijk ook die kant op gaan uitbrengen. Springen en als ze het goed doet en zich goed laat zien ook eventing.

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:30

Wat grappig, ik had die van mij ook wel een goede kans gegeven om mee te kunnen komen in de eventing!

Maar man man, wat heeft dat dier een mega galop :) Drie galopsprongen en we zijn de baan door zo ongeveer.

Groeien die van jullie ook zo lang door nog?

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 15:59

Ja, die van mij wel, ik heb het idee dat ze nu pas helemaal uitgegroeid is, maar ze moet nog wel een stukje de breedte in, het is nog een mager scharminkel nu.

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 19:38

Hoe doen de Rovens het nu? Is er iemand al wat verder? Ik ben erg nieuwsgierig hoe ze uitgroeien.