Zal bij het begin beginnen (is misschien wel handig
)Ik heb onlangs mijn rijpaard verkocht omdat ik nu de tijd niet heb om te rijden ivm mijn zoontje (en bekkeninstabiliteit). Voorlopig ga ik geen tijd hebben om te rijden maar in de toekomst hopelijk weer wel. Mijn man is van mening dan kopen we gewoon weer een paardje. Ikzelf heb zo iets ik laat mijn merrie nog 1x dekken en kan ik over 3 à 4 jaar weer met een verse start beginnen.
Merrielief word volgend jaar 20, heeft meerdere veulens gehad en word uiteraard eerst volledig onderzocht door de DA of het nog mogelijk en verstandig is om te dekken/insemineren. Mijn man zegt dan weer, ja maar dan heb je weer een veulen/pony erbij. Tja veel hoef je niet te doen met jong spul is mijn mening. En of ik dan de merrie volgend jaar laat dekken of we kopen over 3 jaar een ander paard als ik wil rijden
Merrie is overigens gezond, vrolijk en heeft nog geen last van artrose oid. Ik vind de merrie fantastisch wil altijd werken en heb haar inmiddels 11 jaar in mijn bezit. Kan nog bereden worden nu maar ze heeft natuurlijk ook niet het eeuwige leven.
Ik zit dus in een dilemma en wil graag weten wat jullie bokkers zouden doen
. Het nog 3 jaar uitstellen en dan kijken voor een paard of een veulentje fokken? Veulen is voor eigen gebruik en hoeft geen bewezen hengst op te komen.De reden dat ik mijn rijpaard verkocht heb is omdat hij graag werkte en het liefst de hele dag door knuffels kreeg en dat kon ik hem nu niet meer bieden. En nu lukt het rijden nog niet met mijn bekkeninstabiliteit.
Alvast bedankt en mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag