Wie kent een goede stal voor begeleiding bevalling merrie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

weslyjune

Wie kent een goede stal voor begeleiding bevalling merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 10:58

Mijn merrie is 6 maanden drachtig, omdat ik zelf 15 minuten van mijn stal af woon en ik bovendien geen ervaring heb met bevallingen wil ik mijn merrie ergens stallen voor de bevalling.

Op mijn huidige stal is veel ervaring met veulens en bevallingen, maar het is nog niet zeker of mijn merrie daar ook kan bevallen. Daarom ben ik opzoek naar adressen waar ik mijn merrie eventueel heen zou kunnen brengen. Voordat ik haar liet dekken via Google een werkelijkwaar prachtige stal op de Veluwe gevonden waar dit kon ... denk je dat ik hem terug kan vinden? mooi niet |(

Mijn merrie staat nu in Drenthe, een plek in het Noorden zou prettig zijn omdat ik dan nog makkelijk langs kan komen, maar belangrijker is een goed adres.

Mijn idee zou zijn om haar een maand voor de uitgerekende datum naar deze stal te brengen.
Omdat het dan toch nog weken kan duren voor ze bevalt zoek ik;
- Een grote rustige stal binnen voor de nacht en weidegang of paddock overdag, minimaal 12 uur buiten staan (ze staat nu 24/7 buiten in een weiland met een uitloopstal van 9x9 meter).
- onberkt hooi mogen eten
- Vriendelijke, bekwame en ervaren begeleiding van mijn merrie.

Wie kent een goede plek?

_Carien

Re: Wie kent een goede stal voor begeleiding bevalling merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:42

Lelymare, heel fijn adres.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:18

Ik weet alleen de lindehoeve in emst

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:20

Ik heb je een PB gestuurd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:22

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:28

De Bemihoeve! Echt een superadres, wel in het zuiden van het land.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:35

Ik heb geen adres voor je, maar denk er wel om dat het voor het veulen gezonder is als het immuunstelsel van je merrie ingesteld is op de omgeving.
Je merrie geeft via de biest antistoffen mee aan het veulen, maar als deze 'ingesteld' zijn op ziektes van een andere omgeving heeft het veulen er minder baat bij.

Ik weet zo niet uit mijn hoofd wat de aangeraden periode is hiervoor, maar wellicht iets om rekening mee te houden.

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 20:49

@_Carien, ik ga daar waarschijnlijk kijken. Bedankt voor de tip. Zij hebben een filosofie dat het veulen binnen een bekende kudde geboren wordt en opgroeit. Daar ben ik het mee eens, en ik vind het heel mooi dat dat kan ... alleen het is ruim 1.5 uur rijden van mijn huis wat inhoud dat ik Puk eigenlijk niet te zien ga krijgen in zijn jonge jaren (want dan is afspenen daar ook het meest logisch, en daarna vertrekt hij/zij voor 2 jaar naar Eiffel).

@set_elkol, dat was de stal die ik niet terug kon vinden!! Dank je. Dat zag er zo op de site zo ontzettend goed en vertrouwd uit.

De andere adressen ga ik ook over nadenken, heel erg bedankt voor jullie ideen. Mocht iemand nou nog iets weten in Drenthe zou dat nog wel heel erg fijn zijn om te weten _/-\o_

@ mooney, bedankt voor de tip, ik zal er nog even extra op letten