ik wil binnenkort graag een veulentje met mijn merrie fokken en ben dus wat rond gaan kijken naar geschikte hengsten, wat nog niet zo makkelijk blijkt te zijn.
aangezien ik niet zo heel veel eisen heb en een hengst al snel erg leuk vind zou ik jullie advies goed kunnen gebruiken.

mijn eisen voor de hengst:
- moet een apart kleurtje doorgeven aan het veulen (bijvoorbeeld, valk, grullo, smoky black, bont, appaloosa patroon) allerlei aparte kleuren maar dus geen basic bruin, zwart, schimmel o.i.d. overigens zit een zwarte arabier ook wel tussen de opties

- stokmaat tussen de 1.45m & 1.70m
- liefst spring gefokt (aangezien ik de graag de eventing in wil)
- de hengst mag gerust wat body hebben wat hij ook doorgeeft aan het veulen, maar het moet wel een vol/warmbloed blijven en geen koudbloedhengst.
mijn eigen merrie heeft een stokmaat van rond de 1.60m en groeit langzaamaan nog maar verwacht dat dit maximaal nog 1.65m zal worden.
ze heeft een erg smalle bouw en is dan ook heel lenig.
qua karakter is ze ontzettend braaf maar wel al erg gauw heel heet.
misschien is het ook wel handig wat voor een soort veulen ik graag zou willen fokken
ik wil een veulen fokken met een aparte kleur, die braaf is maar mag wel pit/bloed in zitten. en ik wil graag de eventing in dus moet het wel wat kunnen springen.

is er misschien iemand die mij advies kan geven of een (aantal) hengst(en) weet die misschien wel wat zouden kunnen zijn? alle hulp en tips zijn welkom!

hier mijn merrie:

aangezien deze erg smal is