Ik heb een vraag over het Vantaggio mentuig in maat shet, en ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen. Ik ben opzoek naar een tuig voor mn shetlander van 87cm hoog, en kwam deze bij Ooteman tegen. Deze blijkt te koop te zijn in maat shet én in maat mini shet, maar op de site van Ooteman staat enkel de shet maat. Nu vraag ik mij af of deze gaat passen op mijn shet. Is er iemand die ervaring heeft met dit tuig? En toevallig kan inschatten of dit gaat passen? Groetjes
Daarbij raad ik aan om naar duurdere tuigen te kijken van betere kwaliteit.
Mijn mening over dit tuig : borsttuig is te smal waardoor er veel druk komt op een kleine plaats, broek is zo smal dat ze weinig werking zal hebben net zoals het schofftuig die niet van goede kwaliteit is en slechte pasvorm heeft, net zoals de strengen die gevaarlijk zijn.
Een goed mentuig kost geld, dus als je echt voor kwaliteit wilt gaan zou ik doorsparen voor bv een Ideal mentuig. Bij mini horse shop verkopen ze ook mini tuigen.
pien_2010
Geplaatst: 12-12-15 11:46
Dit topic zou beter op AR kunnen staan. Maar vanuit ervaring weet ik dat dit soort vragen beter en vaker beantwoord worden op SMP (Shetlanders en minipaardjes). Daar ga ik dus je topic naar verplaatsen.
Nee die maat gaat niet passen op je shet. Ik heb een shetlander die rond de 83 cm is en niet al te rond en die heeft zelfs al maat mini mini. Ik denk dat je eerder maat mini moet hebben en je kunt natuurlijk dit tuig gebruiken om te beleren. Maar als je je pony echt aan het werk wilt zetten, kun je beter een duurder tuig kopen.