Ik ben maxime en had een vraagje i.v.m. nmprs shows en keuringen. Ik heb 2 nmprs paardjes gekocht en zou volgend jaar graag willen meedoen aan de nmprs zomershow en enter en twenterkeuring. Ik heb een merrietje van nu 1,5 jaar oud en een hengstveulen van 8maanden oud. Nu was mijn vraag of ze echt alleen naar het paardje kijken of ook naar diegene die het paardje voorbrengt. Want ik heb horen zeggen, dat als je niet bekent bent in de wereld je waarschijnlijk altijd vanachter eindigt. Terwijl mijn hengstveulentje tijdens de afgelopen merriekeuring een 1A premie heeft behaald. Want als dit echt zo is vind ik het jammer voor mee te doen als je toch geen enkele kans maakt als nieuweling. Ik wil het wel vooral doen voor ervaring op te doen. En ik hoef helemaal niet 1ste premies te halen, zou wel leuk zijn natuurlijk. Maja maak ik hier wel kans op?
Dat slaat echt nergens op. Gewoon lekker mee doen.
evelienn28
Geplaatst: 03-12-15 19:50
Volgens mij valt dat best mee zou ook wel een beetje raar zijn. Op keuringen gebeurt dat zeker niet, dan beoordelen ze echt het paardje en dan maakt het niet uit wie er mee loopt. Shows had ik wel een beetje dat gevoel maar dat kan ook aan mij liggen ga zelf niet heel vaak naar shows ofso.. Maar gewoon heen gaan idd is altijd wel leerzaam en leuk!
Lekker meedoen! Wij hebben vorig jaar ook voor het eerst mee gedaan aan de twenter keuring en de zomershow en waren helemaal nieuw in het 'wereldje '. De meeste zijn niet te beroerd je te helpen en de sfeer was erg goed. Ik vond het een ontzettend leuk ervaring, dus gewoon lekker gaan en genieten!
LadyMadonna
Geplaatst: 03-12-15 19:57
Eens met Romy. Ben er al een paar jaar uit, maar voorheen liepen vaak paardjes van de (toen) voorzitter op kop. Werd weleens moeilijk over gedaan, maar waren over het algemeen gewoon hele goede paardjes
En tja, dan komt iemand met een shet due letterlijk net uit de bagger getrokken is en gaan ze miepen...
Oke bedankt voor de reacties. Ik wil heel graag meedoen voor de ervaring en om veel bij te leren. En shetlanders zijn het zeker niet dat ik heb . Ik vind het toch mooie paardjes dat ik heb, maar dat gaat iedereen van zijn eigen paardjes vinden .
Ik ga de zomershow waarschijnlijk ook mee doen en heb zeker niet de meest luxe paardjes. Maar het gaat om het plezier toch?
xime
Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-15 20:38
Het gaat zeker om het plezier. En ik wil graag meer mensen leren kennen in deze wereld. Hoe meer kennis hoe leuker . En ik ga mijn best doen om ze mooi te zetten en mooi voor te brengen
Dat heb je overal maar, mensen vergeten vaak dat die meest bekende mensen er ook het meeste tijd en geld in steken en gewoon goede kwaliteit paardjes meebrengen.
Ik zou als je er zelf zin in hebt gewoon gaan dan kan je daarna zelf kijken of het wat voor je is..
stal_HD
Geplaatst: 06-12-15 19:38
Als jij (het paardje) aan het doel voldoet dan maakt een onbekend gezicht echt helemaal niets uit.