Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
har166 schreef:Als hij ook fijn buiten kan rijden met en zonder groep zou ik daar tussen de 1500 en 2000 voor vragen. Maar het kan zijn dat je er uiteindelijk 1250 voor krijgt ivm de leeftijd.

har166 schreef:Ik heb even in je profiel gespiekt en ik denk dat als je enkele van je buitenrij foto's en zonder zadel foto's erbij zet dat je wel response krijgt. Daarnaast zou ik een stand foto en dressuur foto erbij doen en dan de vp op 1700 zetten ( 1400 voor pony en 300 voor toebehoren ). Mensen gaan altijd onder de vp bieden dus persoonlijk vind ik dat je de prijs wel wat hoger kunt zetten dan dat je er daadwerkelijk voor wilt hebben.
Cayenne schreef:Het gaat om de huidige waarde. Ja, hij kan 26 jaar worden, maar ook morgen omvallen.
Ik zou inzetten op 1000 euro en dat is dan netjes betaald.
Dan komt de gun factor om de hoek kijken...
Cayenne schreef:Het gaat om de huidige waarde. Ja, hij kan 26 jaar worden, maar ook morgen omvallen.
Ik zou inzetten op 1000 euro en dat is dan netjes betaald.
Fem schreef:In februari 2009 (dus bijna 7 jaar geleden) heb ik een Haflingermerrie van toen 20 jaar (bijna 21) gekocht, superbraaf.
Voor mij was de mate van braafheid zo belangrijk dat ik de leeftijd minder belangrijk vond.
Ik heb toen €1250,- betaald (Daarbij kreeg ik wel een zadel en hoofdstel, als ik alleen de merrie had gewild had het mij €1000,- gekost)...
Ik zou zeker niet minder dan €1250,- vragen voor jou ruin.. Hij is super veelzijdig en hartstikke braaf als ik je mag geloven.. dat is echt heel veel waard.
Fem schreef:Ik ben het met je eens hoor...
Een leeftijd is maar een relatief begrip..
Ik ken paarden die al erg jong overleden of ingeslapen werden..
En ik ken paarden (o.a. een bij ons op stal van 28) die zonder al te grote problemen bejaard worden en nog altijd goed meedraaien..
Maar ik kan je wel vertellen dat ik in die tijd voor gek werd verklaard dat ik €1000,- voor een oude merrie betaalde..
Maar ik had zoveel angst ontwikkeld, dat als ik haar niet tegen was gekomen ik waarschijnlijk nooit meer paardgereden had.
Ik had haar nodig en dat was mij relatief veel geld waard..
Dorine92 schreef:Ik vind het altijd moeilijk, het is natuurlijk maar net wat de gek ervoor geeft. Ik heb straks hetzelfde, dan wel niet met een haflinger, maar wel met een ouder paardje, bruin, van 1,57. Tegen de tijd dat ik hem ga verkopen loopt hij hopelijk lichte tour en is hij ongeveer net zo oud als jouw haflinger. Je moet maar net de juiste persoon tegenkomen die alle voordelen van het beestje ziet..
DatBenIkNou schreef:Dorine92 schreef:Sorry maar je praat hier over een 18jarige recreatie Haflinger? Natuurlijk is een braaf paard zeker iets waard, maar het blijft wel een gok om een ouder papa te kopen. Ik zie het dus meer dat de koper het dier nog een leuke oude dag gunt.