ik heb vorig jaar ook al eens een topic geopend voor deze merrie, ben benieuwd of er dit jaar nog nieuwe namen te voorschijn komen!
De merrie haar afstamming: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1665101

Adorado veulen van dit jaar 2 dagen oud (schimmel geworden):

Ons doel is opnieuw een eventingpaard te fokken voor mezelf, een hengstje wordt eventueel verkocht.
Pluspunten merrie:
- zeer goede bewegingen dankzij moederlijn (haar moeder heeft een GP paard gegeven)
- zeer veel go en bloed, altijd voorwaarts (fantastisch in de cross)
- niet kijkerig, springt alles
- snel in het voorbeen op de sprong
- veel lossigheid en souplesse in haar lijf
- makkelijke mond
Aandachtspunten/te verbeteren
- bouwt heel veel spanning op (behalve in de cross als ze kan lopen) waar ze niet mee om kan gaan, wat resulteert in 'ontploffen'. Nooit stout of gemeen maar weet met zichzelf geen blijf als ze de spanning er niet mag uit lopen. Eigenlijk wat teveel bloed, dus hengst moet zeker rust in het hoofd hebben
- mag meer springvermogen hebben
- veulen mag meer basculeren en daarbij beter achterbeengebruik tonen
- heeft niet de beste overgang rug/lendenen, alhoewel dit ook wel wat aan de leeftijd kan liggen denk ik.
Dekgeld willen we bij voorkeur onder de €1000 blijven, mag een jongere hengst zijn, maar dan wel uit zeer goede, bewezen bloedlijnen.
Aangezien de merrie 16 wordt, gaan we sowieso voor vers kiezen, geen diepvries.
Ik heb zelf al 1 hengst op mijn lijstje staan: Cantario, een Casiro x Cantus x Calypso III. Opmerkingen hierover mogen altijd gegeven worden.
Ik ben benieuwd naar jullie suggesties!
Waanzinnig veel vermogen en ik vond hem tijdens een van de hengstenshows by far de rustigste en koelste van allemaal.
Maar goed, dat is ook in mijn ogen het leuke aan fokken, je denkt er lang over na, zoekt vanalles op en dan kan je benieuwd uitkijken hoe goed jouw keuze uitpakt.