Hoi Bokkers, 2 Maanden terug hebben wij een merrie bij een handelaar in belgie gekocht, omdat mijn tweelingzusje de sport in wilt. Ik vondt haar toen al een verdachte buik hebben maar ik liet het maar voor wat het was. Afgelopen 2 maanden is ze erg veel bijgekomen terwijl ze alleen maar met een anderen merrie in de wei stond, ze kreeg alleen maar gras en 1 kg basisbrok per dag. nu zijn we op het punt gekomen dat ze wel een erg flinke buik heeft terwijl je haar ribben gewoon kunt voelen. ze is klinisch gekeurd door een dierenarts en ze is goed gekeurd, ze komt van zangersheide en ze is een 6 jarige appaloosa x holsteiner merrie. Vanmiddag komt de DA om 2 uur om te kijken of ze drachtig is of niet! wij wachten met vol spanning af. groetjes!
Bij zangers heide zelf gekocht? Komt namelijk niet veel voor dat zij merries drachtig verkopen zonder dat te melden. Als zij op kapaza een merrie te koop hebben staat er namelijk altijd vermeld indien ze drachtig zijn.
Ja, maar die Z kan iedere boerenl*l er achter plaatsen. Die Z zegt zo niks. Naam fokker is belangrijker. En Zangersheide en fokken met appaloosa's? Die kans acht ik zeer klein.
Spannend! En wat als het zo blijkt? Ga je dan bij de handelaar informeren? De eigenaar van de hengst kan in veel gevallen een dekbon af geven? Dan heb je de gegevens van papa. Ben ook erg benieuwd en idd kan je een koper alles wijsmaken.