Welke winkel voor reflectiespullen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xDaim

Welke winkel voor reflectiespullen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 18:13

Hallo bokkers!

5 december ben ik van plan om verkleed te gaan als zwarte piet, pony mee als 'sinterklaas' en dan langs mijn moeder haar werk gaan (verstandelijk gehandicapten). Dit word echter wel later op de dag (zo rond half vijf vertrekken, en dus in het donker weer terug). Ik heb er echt onwijs veel zin in, maarrrr... veiligheid voorop! Het hangt allemaal af van de spullen, kan ik die niet vinden kan het helaas niet doorgaan, ik moet namelijk over hele donkere wegen en ik zie het niet zitten zonder reflectie/verlichting de weg op te gaan :).

Hij heeft echter een hele lastige maat (veulen/mini shet, schofthoogte: 80cm). Zeker zijn hoofdje, shetlanderhalster past 'ie niet. Dus; weet iemand nog een (web)winkel waar dingen zoals: reflecterende/verlichtende been-dingen? Een reflecterend halster?

Ik ben van plan hem een rode deken op te doen (mantel) maar onderweg toch wel een reflectiedeken. Maar ook deze kan ik niet vinden in zijn maat (95cm onderlengte).

Alvast hééél erg bedankt, <3.

Odette_

Re: Welke winkel voor reflectiespullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 18:15

Creatief zijn! van die rode en witte fietslichtjes die je makkelijk op je fiets kan doen kan je ook in de staart / om de benen doen. Een groot veiligheidshestje voor mensen kan je op een slimme manier met een longeersingeltje ook wel om het lichaam / de buik heen doen, en zorgen dat je zelf goed verlicht bent :)

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 18:18

Ah bedankt, had ik nog helemaal niet aan gedacht! :D Scheelt denk ook weer wat in kosten, hihi :P

Abeltje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 18:23

Ik heb voor mijn mini van die lichtjes gehaald bij de action normaal voor hardlopers. die kan je goed verstellen. en geven goed licht. 2 voor € 3

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 18:28

Er zijn van die hoesjes die je over teugels, frontriem, neusriem kan schuiven, want zijkant reflectie is vrij goed te krijgen, maar voor en achterkant is lastig.
Relfectiedeken die achterop lang genoeg is kiezen en zadeluitsparing aanpassen zodat daar hals door past. De simpele ongevoerde zijn van een dunne gaasstof die makkelijk met de hand of een naaimachine aan te passen is. Gebruik alleen wel veiligheidsspelden bij het passend spelden op je pony.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 18:29

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 18:31

@Abeltje1990: Ah super! Ik ga gelijk aankomende week even kijken! :D

@tamary: Thanks! Ga even overleggen met mijn moeder, zij is meer van dat soort dingen :P

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 18:37

Zoals al gezegd, lampjes van de action.
Die gele strips met rode lampjes voor om de benen met klitteband en lampjes op zijn staart en aan zijn neusriem.
En jij natuurlijk ook!
Alleen reflectie zou ik echt de straat niet mee op gaan, zien ze je veels te laat.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 22:03