Ervaring dekens mini ponys?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DiscoDipp

Ervaring dekens mini ponys?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 18:46

Ik weet niet of het hier hoort of echt bij ervaringen? Sorry daarvoor.

Ik heb laatsts bij de Minihorseshop een deken gekocht, voor mijn mini appaloosa. Deze heb ik afgelopen maandag geschoren en deze deken op gelegd. Paste echt super, als gegoten. Nu is hij vandaag in de wei geweest en heeft hij even gek gedaan, daarbij is de complete voorkant van de deken gesprongen.. Alle gespen zijn kapot en ik heb hem nu met spoorriepmjes bij elkaar gedaan want ik kreeg niks meer dicht..

Heeft iemand hier ook al last van gerhad dat deze dekens toch niet zo goed zijn van kwaliteit of dat dit farbieks fouten zijn?

Lazypony

Re: Ervaring dekens mini ponys?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:52

Misschien kan je ze even bellen over de deken?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 18:53

RianneEnzo schreef:
Misschien kan je ze even bellen over de deken?

Ik heb ze inmiddels een mail gestuurd met het probleem, en gevraagd of dit gerepareerd kan worden of dat ze mij een nieuwe toe kunnen sturen.

Ik was gewoon benieuwd of die kleinere deken wat minder van kwaliteit zijn dan de normale haha!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:00

Als een deken net over de kont valt en strak van voren zit kan dit gebeuren. (maar net welke kant het best genaaid is) Daarom moet de bilpartij altijd vrij zijn. Dus de deken moet eigenlijk net te kort naar ons zin zijn. Zo komt ie niet klem te zitten en kan paard/pony lief zich goed bewegen.
Ik heb er hier ook 1 die te groot voor de ene en te klein voor de andere deken is. resultaat.. heel veel dekens passen.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 19:18

pipo schreef:
Als een deken net over de kont valt en strak van voren zit kan dit gebeuren. (maar net welke kant het best genaaid is) Daarom moet de bilpartij altijd vrij zijn. Dus de deken moet eigenlijk net te kort naar ons zin zijn. Zo komt ie niet klem te zitten en kan paard/pony lief zich goed bewegen.
Ik heb er hier ook 1 die te groot voor de ene en te klein voor de andere deken is. resultaat.. heel veel dekens passen.

Ja maar dag is het rare, de deken valt gewoon een beetje over de kont en van voor zit (zat) ie lekker lossig.. Dus dit kon eigelijk gewoon niet gebeuren.. Hij paste zooo mooi..

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:22

over de kont trekt voor naar achter. Dat is dus de reden dat een deken op de kont moet eindigen en niet eroverheen. Haren liggen van voor naar achter, dus terug werken gaat niet. (van nature he) die haren zorgen ervoor dat de deken automatisch voor strak gaat staan.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:27

Ik heb ook dekens van mhs en er is hier al heel wat af gerend en gestoeid. Nergens kapot en nu ruim een jaar in gebruik. Ik ben er heel tevreden over :)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 20:04

pipo schreef:
over de kont trekt voor naar achter. Dat is dus de reden dat een deken op de kont moet eindigen en niet eroverheen. Haren liggen van voor naar achter, dus terug werken gaat niet. (van nature he) die haren zorgen ervoor dat de deken automatisch voor strak gaat staan.

Hij bleef bij mij anders heel mooi liggen.. Zal morgen wel even een foto maken.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:04

Ik heb er hier ook liggen. Toevallig pas een hele lading nieuwe gekocht, maar de vorige is intensief gebruikt en heeft het altijd goed gedaan. Een foto is misschien inderdaad handig om te helpen beoordelen :)

Maar heb je ook van het merk MHS? Of gewoon een mini deken van een ander merk dat ze bij hun verkochten? Welke deken heb je?

LLGG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:24

Ikzelf heb ook een mhs winterdeken voor mijn minipaardje. Heel fijn deken met goede pasvorm. Moet wel zeggen dat ik ook gemerkt heb dat de stiknaden snel loskomen. Mijn paardje is niet slijtig op zijn dekens, maar na een paar weken kwamen de stiknaden bij de aanzet van de buiksingels al los. Ik heb deze dan zelf terug vastgezet en deken doet nu al meer dan een jaar goed dienst!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 23:46

Ik heb een BR deken, dus niet van hun zelf.

Morgen post ik wel een foto.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:05

HAR > SV

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 20:21

misschien idd even vragen of je kan ruilen?
dit lijkt mij niet echt de bedoeling...

kan het misschien ook niet zijn dat hij te strak zat toen hij gek ging doen, en daardoor kapot ging?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 22:23

Ik ben vandaag helemaal vergeten om fotos te maken.. Ivm met een nieuwe pony die ik moet gaan rijden en school..

Jaa daar dacht ik al direct aan, maar ik krijg van voor alles op t laatste gaatje en dan zit het ook nog lossig..

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:01

Heb je nog iets gehoord?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 00:01

Hey hoi!

Ik was het wcht helemaal vergeten gehe, ik heb contact gehad mer de minihorseshop, hier heb ik fotos naar gestuurd en ook zij vonden dat dit niet mocht gebeuren, ze hebben contact opgenomen met BR en er komen nu 2 nieuwe voorsluitingen mijn kant op!

Waarschijnlijk is het gewoon dikke pech geweest! Maar wel fijn dat het gerepareerd kan worden en ook zo snel!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 07:33

Dat is mooi.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 08:29

Ook al staat je topic hier ook goed ik verplaats hem toch naar SV → SMP waar je waarschijnlijk meer antwoorden op je vraag krijgt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 08:41

jammer dat je pony nu zonder dekje staat. Op nicahorsewear staan ook altijd leuke dekens voor kleien prijzen :D Voor het geval je misschien een reservedekentje wil. Ik raad aan altijd wat op reserve te hebben (al is het een oude tweedehandsdeken) voor het geval dat ongelukjes gebeuren je pony het niet koud heeft :)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 09:17

Thanks voor de tip! Ik heb inmiddels 2 extra fleece dekens gekocht, en ik heb leertjes van mijn borsttuig aan de voorkant gemaakt, nu gaat ie redelijk dicht. Ik denk dat de clips deze week nog wel gaan komen!

Tis daarbij de eerste keer dat ie in de winter geschoren word, dus ik heb ook moeten gokken met de maten maar daar heb ik gelulkig heeeeel veel geluk mee gehad haha. Hij heeft ook erg rare maten want hij is redelijk lang maar wel kort op de benen, dat is de echt moeilijk te vinden.