Ik heb vorige week een shetje aangeschaft voor mij dochter (zij is pas 3,5 dus zal er voorlopig niet meer mee doen dan poetsen en wandelen) maar mijn vriendin haar dochter is 7 en wilt er ook op gaan rijden.
De pony is 1,5 jaar niet bereden geweest en moet het nu weer op gaan pakken. Ze is echt te dik dus moet ook evht lekker werken.
Voorlopig heb ik (in de 5 dagen dat ze bij ons is) haar rustig leren kennen, gelongeerd en een beetje opgejaagd in de bak en vooral lekker mee getut en gewandeld.
Nu vraag ik me een paar dingen af, ik wil een zadel aanschaffen en heb online het zadel shetty (15 inch) gezien.
Heb heel veel zadels langs zien komen maar deze blijft mijn aandacht trekken. Hebben jullie hier ervaring mee? En die 15 inch wil ik denk ik wel en niet per se een mini zadeltje omdat mijn kleine meid er nog maar af en toe op zal stappen om de pony aan de hand met mij uit te stappen ofzo.
Ook heeft ze lang geen bit ingehad, begin ik gewoon met een watertrens?
Ik ga haar uiteraard eerst weer rustig laten wennen aan het zadel en bit dmv wandelen en longeren ermee voordat ik er iemand op 'zet'...
Ik hoor graag hoe jullie dit traject in zouden gaan. Ook heb ik een volwassen vriendin die echt heel klein en licht is misschien kan zij beginnen met rijden? Zij is max 1.50 en weegt nog geen 50 kilo. Pony is 1.00m hoog.
PS dochter had geen cap op maar we hadden haar en pony met zijn 2en vast en stond stil. hebben niet gelopen hoor

Fouganza verkoopt ook zadels die je kunt combineren met een hoofdstel die ook bij hen te koop is. Die maak je vast dmv een kliksysteem en heb je geen lastige gespen. Die zou ze dan zelf ook vast kunnen maken.