Geen tweede schimmel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TornadoSchat

Geen tweede schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 13:52

Hallo,

Nu ik terug de trotse eigenaar ben van sundance ben ik aan het denken aan een veulentje. Want Sunny zou echt een fantastische moeder zijn :D

Sunny is een hele grote schimmelmerrie van 1m75 en vrij lang gebouwd.

Ik zou er graag een iets kleiner en compacter veulentje uit willen en liefst van al geen schimmel.

verdunningskleuren vindt ik wel heel mooi maar is geen vereiste.

Sunny heeft ook niet echt een meegaand karakter, dus zou ook wel een hengst willen die qua karakter iets rustiger en meegaande is. Ik ben een recreatieve ruiter, maar zou liefst van al toch wat dressuurruiter zoeken.

Hebben misschien leuke suggesties voor een hengst voor mijn mooie sundance?

jokari

Re: Geen tweede schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:54

het liefst van al geen schimmel ? Tja daar heb je niet veel in te brengen, je merrie is schimmel, dus 50 % kans dat je veulen ook schimmel zal zijn, ook al is de hengst geen schimmel.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:55

Heeft de merrie een niet-schimmel ouder? Anders is de kans al erg groot dat ze alleen maar schimmels kan geven.

TornadoSchat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 13:57

Azmay schreef:
Heeft de merrie een niet-schimmel ouder? Anders is de kans al erg groot dat ze alleen maar schimmels kan geven.

De vader is geen schimmel, maar een gewone bruine.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:26

Wat voor afstamming heeft uw merrie?
Te zien van je foto's is zij waarschijnlijk een zwart-geboren schimmel? Klopt dit : zwart-gekleurd geboren?
Haar vader is bruin, maar weet je ook welke kleur haar schimmel gekleurde moeder was bij diens geboorte?
Allesmaal informatie die nodig is als je wilt gaan fokken met een kleur, zijn het wel dat je zoals hierboven al vermeld, altijd met 50% kans op een schimmel hebt.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:32

TornadoSchat schreef:
Sunny heeft ook niet echt een meegaand karakter, dus zou ook wel een hengst willen die qua karakter iets rustiger en meegaande is.

En waarom zou je daar mee willen fokken?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:13

soesita schreef:
TornadoSchat schreef:
Sunny heeft ook niet echt een meegaand karakter, dus zou ook wel een hengst willen die qua karakter iets rustiger en meegaande is.

En waarom zou je daar mee willen fokken?

Waarom niet?
Als dit een criteria was voor wel of niet met een merrie fokken dan bestond veel KWPN hengsten niet!
En dan nog wat niet 'meegaand' is voor een persoon is misschien heel iets anders voor iemand anders.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:54

Verplaatst van [KG] naar -> [EHK]