.Voor komend jaar zoek ik naar een matchende hengst voor mijn jonge merrie.
Carrera
Vader Nuadhu Nuage (1e premie + model predikaat)
Moeder Liza.
1.50 op 2.5 jarige leeftijd
Carrera staat ingeschreven bij het NSvT. De grote voorkeur gaat dan ook uit naar een nsvt goedgekeurde hengst.
Ik fok graag een beetje maat. Aangezien Carrera zelf een mooie maat lijkt te worden hoeft de hengst niet per definitie heel groot te zijn. Maar liefst niet veel kleiner dan 1.50.
Carrera haar moeder fokte namelijk nog wel eens kleintjes dus er is een kans dat Carrera dat wellicht ook doorgeeft.
Carrera lijkt wel mooi qua body te worden maar neigt naar wat licht beenwerk. Karakter en beweging zijn prima. Evenals het behang.
Dus het voornaamste verbeterpunt is zwaarder beenwerk.
De hengst moet ook goed in het Cob type staan. Goede hals opzet, mooi hoofdje en goede rondingen op het lijf.
Kleur maakt mij niks uit. Hoeft ook niet bont te zijn (ik gok dat Carrera net als haar moeder zelf homozygoot is).
Afgelopen hengstenkeuring zijn er een aantal nieuwe hengsten goedgekeurd bij het NSvT. Ik was zelf niet aanwezig en ken een aantal verder ook niet dus hoor daar ook graag meningen over.
Op dit moment op mijn lijstje.
Yellow Fellow vd gorterstraat (alleen ben ik bang dat zijn dekgeld boven mijn budget gaat...)
Lord Willow (hof van ede)
Charley Bin van de Tukker (alleen de maat Is eigenlijk iets te klein).

.