Langgelijnde springhengst gezocht voor Caridor Z x Quinar Z

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cequinta

Langgelijnde springhengst gezocht voor Caridor Z x Quinar Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 13:10

Voor mijn Zangersheide gefokte merrie ben ik opzoek naar een springgefokte hengst, liefst een jonge Zangersheide hengst, mag ook KWPN alleen mits de bloedlijnen/stamboek erop beter wordt.

http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1623362
Afstamming mijn merrie.

Afbeelding

Afbeelding

Eisen:
- langgelijnde rug
- hengst moet de galop verbeteren
- stokmaat moet blijven rond de 165
- merrie is voorwaarts van zichzelf, hoop dat dit ook een beetje erin blijft zitten, dus niet een te koele hengst
- hengst moet de achterhand verbeteren

Zag de hengst Chellsini Z bij Zangersheide aangeboden, deze staat al op mijn lijstje.

Donja

Re: Langgelijnde springhengst gezocht voor Caridor Z x Quinar Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 17:26

Geen zangersheide, maar wel kwpn en langgelijnd; Emir R
Afbeelding

Had er dit jaar een zeer mooi hengstveulen van bij (kortere) kwpn merrie en zo tevreden met het resultaat (exterieur en karakter) dat ik de combi nogmaals gemaakt heb ;)
Hier mijn hengstveulen:
Afbeelding

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:37

Ook ik zat te denken aan een hengst van stal Roelofs voor jouw merrie, de hengsten kunnen bloed toevoegen. Zelf dacht ik aan Dexter R voor jouw merrie. Hij is langgelijnd en galoppeert goed. Ik vind trouwens je merrie niet beknopt ofzo, denk wel dat de bovenlijn een aandachtspunt is. Deze ziet er vanaf de foto niet zo sterk uit. De zangersheide hengsten ken ik niet zo goed.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 11:02

liespr schreef:
Ook ik zat te denken aan een hengst van stal Roelofs voor jouw merrie, de hengsten kunnen bloed toevoegen. Zelf dacht ik aan Dexter R voor jouw merrie. Hij is langgelijnd en galoppeert goed. Ik vind trouwens je merrie niet beknopt ofzo, denk wel dat de bovenlijn een aandachtspunt is. Deze ziet er vanaf de foto niet zo sterk uit. De zangersheide hengsten ken ik niet zo goed.

Ja klopt, ze mist ook een hoop rugspieren, maar daar heeft een reden voor. Vandaar ook de wat langgelijnde rug wat de hengst moet hebben, om dat wat meer te verbeteren.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 19:31

Leuk dat je haar wilt laten dekken.. :D

Maar persoonlijk zou ik Chellsini laten staan.. :o
Wat dacht je van Corico Z.. als je bij Zangersheide wilt blijven..

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 01:02

Casarell schreef:
Leuk dat je haar wilt laten dekken.. :D

Maar persoonlijk zou ik Chellsini laten staan.. :o
Wat dacht je van Corico Z.. als je bij Zangersheide wilt blijven..

Heb via de heer Simons (fokker van de hengst Animo) eens laten uitzoeken naar een jonge hengst, hij kwam bij Chellsini uit aangezien deze kwa zoon-dochter lijnen het best bij haar past.

Waarom de keus niet tot Chellsini? :D En de voorkeur tot corico Z?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 09:58

Zijn karakter.. :o
Geen slecht karakter, maar zeer sensibel..
Bovendien hoor ik links en rechts dat zijn veulens wel eens heel rillerig kunnen zijn.
Maar goed.. het is mooi bloed, een mooi paard en kan ook nog eens goed springen.. _/-\o_

Corico is goed gebouwd, goed bewegen en laat zien dat hij heel makkelijk springt.
Hij komt uit een interessante moederlijn.
Bij mijn weten is hij ook sensibel, maar een stuk nuchterder.

Denk dat dat qua karakter beter aansluit bij je merrie.. :o

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 10:14

Casarell schreef:
Zijn karakter.. :o
Geen slecht karakter, maar zeer sensibel..
Bovendien hoor ik links en rechts dat zijn veulens wel eens heel rillerig kunnen zijn.
Maar goed.. het is mooi bloed, een mooi paard en kan ook nog eens goed springen.. _/-\o_

Corico is goed gebouwd, goed bewegen en laat zien dat hij heel makkelijk springt.
Hij komt uit een interessante moederlijn.
Bij mijn weten is hij ook sensibel, maar een stuk nuchterder.

Denk dat dat qua karakter beter aansluit bij je merrie.. :o

Daar heb je gelijk in :D Alhoewel ik wel meer houdt van de sensibele paarden, vandaar ook altijd zo goed de klik met Cequinta. Maar we zijn er helaas achter waarom haar karakter onder het zadel zo was en ze komt nu ook niet meer onder het zadel. Vandaar de keus tot dekken.
Heb veel plezier aan haar gehad tot buitenritten en een paar wedstrijdjes, helaas bleef de galop hetzelfde terwijl het draven super ging, vandaar de keus tot na laten kijken.

Ik hoop graag dat ik er een lichtvoetig veulen uithaal, wat net het vermogen en hopelijk ook het werkwillende karakter van Cequinta zal hebben. :D

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 10:38

Er is niks mis met sensibel.. daar hou ikzelf ook van..
Maar.. het moet wel bewerkbaar blijven.. :o

Ben benieuwd welke hengst het uiteindelijk gaat worden..

lys_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 01:19

Etoulon van VDL fokt het lang gelijnde door. Is snel paard en heeft een krachtige sprong. VDL is altijd bereid je te adviseren wat betreft bouw en vererven. Misschien daar eens je vraag neer leggen gezien je zo precies weet wat je zou willen?
Helaas zit ik niet zo in de zangersheide.