Manen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

thesound

Manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 16:29

Naast mijn andere onderwerp ; Mini mee naar school =>

Heb ik een vraag daarnaast over de manen van mijn verzorgshetje.

Ik doe hem nog niet zo heel erg superlang, maar ik ben een paar keer meegeweest met de vorige verzorger.

Hij heeft hele erge klitten die je er niet meer uit krijgt.
Hij schuurt denk ik ;)

Wat kan ik hieraan doen, want nu lijkt het net alsof hij verwaarloosd wordt ofzo. Het ziet er heel zielig uit

Merry98

Re: Manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:18

Door middel van antiklit spray of -antiklit gel erin te doen en even in wrijven en dan voorzichtig de manen ontknopen met je handen of voorzichtig kammen.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:58

Cowboymagic! Ik ervaar dat spul als GEWELDIG! Zit wel een prijsje aan, maar het werkt echt super!

ZPCT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:01

Staat het echt kort omhoog en alle kanten op of zitten en dreads in?

thesound

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 10:08

Nee het zijn best lange manen voor een shet. Alleen hij heeft zovaak lopen schuren dat je die knopen er echt niet meer uit krijgt. Ja je kan het vergelijken met dreads! Alleen dan nog breder!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 10:09

Als het niet eruit te krijgen is blijft er maar 1 optie over. Nieuwe coupé. Want die klitten zitten ook niet lekker :/

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:25

NEEEEEEE GEEN NIEUWE COUPE!!!!

Mijn shetlander merrie had ook lange manen en die van haar waren ook gewoon vervilt toen ze bij ons kwam. Gebruik cowboy magic, of riders magic (is een goedkopere optie). Goed in laten trekken en dan voorzichtig met je handen de manen los trekken, of met een borstel van onderuit los borstelen en dan steeds een stukje hoger. Kan wel zijn dat er een hoop manen uitkomen maar dat is logisch! Maar kort maken zou ik persoonlijk niet doen... (Manen zijn heilig bij mij dus ieder zijn mening :') )

heikealisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:57

Met antiklitspray de manen insprayen en dan de knopen er uit halen.
(dit spul is wel heel duur, maar er zijn ook recepten om dit zelf te maken, dit heb ik zelf ook gedaan en dit werkt ook gewoon goed, dus het is misschien een tip..... :) )

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 07:35

met je handen uit elkaar pluizen en anders eruit knippen, paardje heeft er wellicht last van, als dat aan je huid trekt is het best pijnlijk.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:50

Bralindy schreef:
Als het niet eruit te krijgen is blijft er maar 1 optie over. Nieuwe coupé. Want die klitten zitten ook niet lekker :/

Dit uiteraard alleen in overleg en met toestemming van de eigenaar van de pony!
NOOIT knippen aan manen van paarden en ponys van anderen zonden toestemming.

Zou de manen wassen en er lekker veel cremespoeling in stoppen, goed intrekken en dan uitspoelen. Daarna lekker veel antiklit erin stoppen en dan voorzichtig met je handen de manen uitpluizen :)
Hooinet voor de pony ophangen en een stoel erbij pakken en lekker de tijd ervoor nemen :) je zal eer hebben van je werk :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:18

Ik heb pony's gehad die verwaarloosd waren qua manen en staart en met het juiste geduld en haartje voor haartje dan hou je het meeste over. Als het zo erg in de klit zit dan breek er veel af dus beter met je handen doen dan knippen.