Zo kwam ik bij Irish Tinker Stable uit, waar ik met alle loof kan zeggen dat ik heel goed ben opgevangen en ze alle tijd hebben genomen. We zijn alle weides afgegaan, maar in de derde weide viel mij al gelijk in de verte een palomino veulen op die gewoon 'iets' had... Eenmaal dichtbij gekomen, liep dit veulen van zijn moeder af (2,5 maand oud) om even een kijkje bij mij te komen nemen. Ik dacht nog; 'als ik mijn hand uitsteek, zal hij dat wel eng vinden en omdraaien'.. Maar nee hoor, wat er toen gebeurde, deed mij een brok in mijn keel geven.. Hij legde zijn neus in mijn hand, gevolgd daarna met de uitnodiging dat ik hem mocht aaien. Daar waren ze weer; de vlinders... Niet gedacht dat ik ze na het overlijden van mijn paard zo snel weer zou voelen...
Zo stonden we. Op deze 2 foto's was hij 2,5 maand oud..

We hebben een poosje staan praten bij dit veulen en besloten daarna nog te gaan kijken bij de andere weides. Ik draaide mij om om weg te lopen, toen hinnikte hij mij na
.. Wat moet een veulen nog meer doen om mij te overtuigen dat het een directe klik is
.Wij zijn nog een paar keer langsgeweest in de periode die daarop volgde.Na het tweede bezoek de beslissing genomen dat hij mijn nieuwe maatje gaat worden. Hij werd na de tweede keer bezoeken alleen maar leuker.
Mag ik jullie voorstellen:
ITS Gohan
19 mei 2015
Palomino Irish cob
ITS Amadeus x ITS Randy
(verder in de lijn Rocky Mountain en Stuart Malone).
Zal uiteindelijk rond de 1.60m worden.
Hij is ontzettend zachtaardig en knuffelig van karakter.

En afgelopen zaterdag hebben wij hem dan opgehaald. Helemaal trots. Op naar een nieuw avontuur...

ik heb helemaal gemist dat je knappe Jitze er niet meer was! Wat zonde zeg...