Film: Het fokken van het perfecte paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Film: Het fokken van het perfecte paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 13:31

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:32

Ik heb hem gezien, vond hem zeer interessant :)

Ashley5760

Re: Film: Het fokken van het perfecte paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:13

Ik heb hem ook gezien. Was leuk, maar weinig bijzonder.
Het ware enkele mooie beelden. Maar er zat totaal geen structuur in en dan werd er een veulen geboren (in het shot erna had het veulen ineens een kol en witte voet, dat soort dingen).
Qua discussie over het creëren van het ideale paard, vond ik het heel erg, heel erg laagdrempelig. Had eerlijk gezegd wat meer diepgang verwacht.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:49

De film was gisteren op TV. Heb het toen gezien. Vond het nu ook niet bepaald super. Wat ik mij wel afvraag: wat doen ze met de paarden die niet goed genoeg zijn voor de rijschool? Ze hebben een 70 tal fokmerries en jaarlijks worden er tussen de 4-8 paarden geselecteerd die effectief goed genoeg zijn voor de rijschool. En de andere?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:43

De hengsten die niet goed genoeg zijn (x-ray of anders) worden geruind en verkocht.

De merries die niet voldoen worden ook verkocht. Maar aangezien je nooit en nimmer met een GGK hengst van dezelfde ras zal kunnen fokken, tenminste eentje die GGK is bij het Stoeterij, krijgt je altijd halfbloeden.